ysven

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Yvonne - 2 december 2012 08:03

God Morgon. Efter en vecka med snö och snö och snö så är det nu i stället - 16 grader. Jahaja...vilket är bäst ???

Vi vaknade vid sex av att det var nåt som verkade lite konstigt. Valpskall som lät liiite för nära. Dom är ju instängda i tvättstugan på nätterna med ett galler för dörröppningen och sedan vikdörren stängd också. Ändå står två valpar i hallen och skäller på Sigge...hur brydd blir inte han då, hahaha. Både gallret och dörren var stängda, men dom måste ha klämt sig ut på nåt vis. OM det inte är tomtarna som varit i farten då.

I två dagar har vi nu skottat snö å skottat snö!! När man varit inne nån timme så var det bara att gå ut och börja om. Från onsdag em till torsdag natt var jag ensam då Anders och Eilert for på jobb i Märsta. Och naturligtvis toksnöade det. När Eilert kom hem på natten fick han starta traktorn och röja av gården innan han kunde lägga sig...vid 00,50 typ. Jag var ensam hemma när jag lade mig på torsdagkväll, när jag vaknade på fredagmorgon var det plötsligt tre pers till här som sov i sängen och soffan. Skööönt!! Hade så jäkla tråkigt när jag var ensam med valparna och inte kunde gå ut mer är nån halvtimme i sänder.

Nu...idag... är det 1: Advent. Juligt i hela huset och kalender på tv. Jo, jag tittar på den. Och om två veckor är det en valp mindre här. Om tre veckor försvinner en till. Över jul får vi ha två kvar förutom våra egna då. Så till nyår kanske man kan lägga på lite mattor i köket igen.


 


         


  Frösen         


 


                       Ha En Trevlig Första Advent

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards