ysven

Alla inlägg under maj 2009

Av Yvonne - 29 maj 2009 20:49

Jag har namnsdag idag! Det visste jag inte förrän jag kom på jobbet i morse och Marie sa Grattis...tre gånger.. innan jag fattade. Sedan fick jag flera sms. DÅ tog jag å ringde maken, som var på väg till Rättvik, och jäklades lite. När jag kom hem i kväll efter tolv timmars jobb stog detta på bordet.

Kul va!? ( oredigerad bild)

Nu tar jag ett glas rött och tvättar. I morgon ska jag jobba 6,30 till 14,00...tyvärr. Kalaset vi ska på börjar vid 14-tiden, men vi får väl komma senare (fint folk...). Trevlig helg på er.     







Av Yvonne - 27 maj 2009 20:10

Jo, nog är det så. När det åskar var å varannan kväll så blir det inget datorande. Sen har jag väl varit lite lat...eller vad man ska kalla det.

Jag har väl jobbat, och det har varit så att vi haft lite "främmande" och så.

När C & F var här, gick vi ned till sjön med hundarna på lördagskvällen.


Och förra veckan följde C med mej till S-svall när jag skulle på sjukhuset. När det var avklarat så tillbringade vi resten av dagen ute i Birsta.

Mycke spring å handlande blev det. Mat och fika, och kul var det.

Sedan blev det ju långhelg, och Eilert kom hem. Molly kom och sov över på torsdagen, vi hälsade på familjen på berget då på kvällen.

 Molly

 Camille


Molly & Camille lekte å bråkade lite å badade i badkaret innan vi for hem.

Fredag lämnade vi tillbaka M hemma, hälsade på Ljungafamiljen lite snabbt, och sedan slöade vi på altan på eftermiddagen. Lördagkväll var familjen Sjödin här, och Söndagen tillbringade vi hos den nyss hemkomna från Turkietfamiljen. En solig, rolig dag. Måndagen blev trög kan jag upplysa om.

Nu läget är som så att E är i Malmö, kommer hem i morgonnatt. Det var avslutning på skolan igår f.m På eftermiddagen...näe kvällen, kom ett gäng stud. som åker hem nu på fredag, och dom hinner knappt lämna skolan förrän nästa gäng kommer som ska ha passning hela pingsthelgen. Så det är en dryg vecka. Men jag ska i alla fall INTE jobba mer än till tre på lördag, för jag ska hinna med ett 60-årskalas också. Sen är jag ledig en dag...hej å hå.

Jaja, jag blir ju snart jätteledig jättelänge, antar jag.

Nu ska jag släppa ut katten.    







Av Yvonne - 17 maj 2009 08:46

Japp, fredagkväll satt Christine och jag uppe till 01,00. Såg att det behövde städas på altan, och funderade hur vi skulle göra. Igår satte vi igång. Ut med kökssoffan, och möblerade om i köket, putsade alla åtta fönstren på altan, skurade golvet, slängde ut vissa saker och möblerade om där ute.

Fredde var på jaktmöte, och när han kom hem åt vi surströmming på den nystädade altanen.

På kvällen gick vi genom skogen ner till sjön med alla fyra hundarna. Molnen var som bortblåsta och solen sken. Vi satt nog där nere till halv tio, hundarna badade å slogs å badade...vi drack vin.

Idag blir det biltvätt m.m Det är ju min tur att köra till veckan, men det blir bara två dagars jobb, för på tisdag ska jag på ögonmottagningen i S-svall, och torsd/fred. är man ju ledig. Eilert kommer nog hem på ondag, ev tisdagnatt. Nu ska jag göra frukost till slöfockarna i soffan...näe..Christine har jobbat jättemycket här i helgen.

                                                  
                 







Av Yvonne - 15 maj 2009 18:12

...är en stillsam sak som jag köpte idag när jag åkte hem från jobbet. Och så blev det lite penseér och (MariaG) två pelargoner, lite åt aprikosrosa hållet.

Dessutom hittade jag en fin ampel till altanen med en murgröna.



Nu kommer helgsällskapet, Fredde å Christine å alla djuren. Eilert har åkt till Malmö på jobb. Sååå, nu ska vi plantera å dricka vin,   







Av Yvonne - 13 maj 2009 06:51

Det var ett tag sen nu, men ibland har man varken tid eller lust. Åskrisk och så vidare med förresten.

I fredags var vi och köpte ny tvättmaskin och micro, härligt!!  På lördagen åkte jag till Å och handlade en hel det nyttiga och onyttiga saker. Bland annat köpte jag ett badmintonspel..trodde vi skulle kunna använda det i helgen med våra gäster, men pyttsan, det blåste småspik hela helgen. Ute kunde man bara vara korta stunder.



Men dom nya gungorna måste ju provas i alla fall. Och på altan var det ju varmt å skönt.


Lite huggning har det blivit i helgen och nu i veckan, bakom skarpbaracken med smalaltan...hehe.


Thor och Embla måste ju ut och titta till huggarna.



Annars så är det väl jobb som vanligt nu hela veckan, Eilert åker på söndag på jobb...det var väl f..n va trögt det går innan det rullar på. Sedan blir det väl gnäll på att han aldrig kommer hem nån gång, så är det, aldrig bra.

Nu är det dax att klä på sej och åka på jobbet....  







Av Yvonne - 6 maj 2009 22:00

ÄNTLIGEN, nyklippt, färgad och jättenöjd. Nähä, nån bild blir de inte, liiiite svårt att fixa det själv. Eilert har vart i Stockholm i två dar, är på väg hem nu. Men tack Emelie för jobbet med mitt huvud, får nog sitta å sova inatt :D. Kommer tillbaks om nån månad.

På jobbet har vi bytt bostad...det var lite vimsigt i måndags, men vi börjar hitta nu...alla saker å så.

Det var allt för idag, nu ska jag läsa min nya tidning..Natti.


  







Av Yvonne - 3 maj 2009 08:28


Sista april tog jag ledigt. Ut tidigt på morgonen och krattade och kapade grenar från lönnen som nu blivit ännu mindre då. Vi flyttade runt alla lekparkssaker på lite olika ställen i stället för att ha allt samlat. Fint väder, men lite blåsigt.

På kvällen blev det först bingo då, och sedan brasan.


Årets sistaAprilBild på Christer å Eilert.

Första Maj var det sommar!! Vi satt på baksidan och fikade i solen tidigt på morgonen...inte en vindpust...inte ett ljud utom fåglarna..VARM sol!!!

På kvällen grillade vi med Jocke & Elisabeth...vi hade lite knytis...och så lite rosa champagne.









Och igår, 2 maj, gick sjön upp...nu är det sommar. På onsdag till veckan ska jag ÄNTLIGEN klippa mej...som ni ser behövs det. Ikväll ska jag deklarera..ute i god tid som vanligt  HÁDÉ


  













Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards