ysven

Alla inlägg under juni 2008

Av Yvonne - 29 juni 2008 19:31

Usch å fy för myggen just nu. Stackars Moa. Å Gismokatten är fortfarande borta, husse och matte fick åka hem utan en katt. Men Sigge har kommit hem...utan Gismo. Måste kolla så han inte blivit instängd nånstans.

Måndag i morgon...två veckor kvar till semester.   







Av Yvonne - 29 juni 2008 10:46

Fullt hus här i helgen då herr E:s barn har släktträff på sin mors sida. Ett tag tänkte vi rymma hemifrån, men då små barn blev sjuka så stannade vi hemma för att ta hand om dem om det skulle behövas, så föräldrarna kunde gå på fest. Ett barn blev hemma på kvällen Vi har slagit massor med MYGG hela helgen, inne,ute,på altan,på toaletten, på vinden, ÖVERALLT är dom.

Och regn och fukt hela dagen igår...... 

Idag ska grabbers försöka laga min bil så jag kan åka på jobbet i morgon, Herr R börjar semester, så jag får åka själv i två veckor. 

Nu ska jag se om alla har fått frukost...å sen ska jag städa lite. Bye!!










Av Yvonne - 24 juni 2008 18:52

Och icke godkänd bil blev det. Tre fel går att fixa..det fjärde är lite värre, dyrt alltså.

Nuuu...är det blåååååsigt!!!! Nåt så in i...., men inte så kallt och solen skiner. E har klippt lite gräs ikväll, och jag tvättar och hänger ut det, och tar in det när jag hänger nästa tvätt. Fördelen med blåsten.

Om en timme ska E på ett möte och jag ska titta på Allsången, och SEN..börjar min sommarserie Morden i Midsommer. Så det blir sena tisdagkvällar, men det får väl gå. Till helgen ska vi nog rymma..för då blir huset fullt av folk som ska festa på Hyddan. Så vi lånar nog ett av husen som blir tomt, och åker dit och myser istället..(hihi). Ånge eller Fränsta..det är frågan. Nu är kaffet klart, Ha´De´.

Av Yvonne - 22 juni 2008 17:38

Ja, om det är vädret, midsommarfirandet, eller viasatinstallerandet...trött är man i alla fall.  Kan nog inte vara alternativ 2, för igår eftermiddag sov vi mest, medan regnet och åskan härjade utanför. Det vräkte ner så man kunde inte sitta på altan och prata. Men det var skönt att linda in sej i en filt och ligga å glo på tv. Såg några roliga program innan ögona for ihop. Det gjorde dom när fotbollen började. I alla fall på mej. Så i morse började installationen av den nya boxen...kabeldragning, skruvande, "muttrande", ringa och aktivera, bild...yippiee, ett tag!! Ändra parabolen, ringa kundtjänst, johodå, bild igen. Tar väl ett tag innan man vant sej. Och lärt sej alla knappar.

Midsommar, läs Mariasblogg.

Så nu ska man jobba tre hela veckor, innan semester. Lika bra det när man kollar vädret, hoppas det blir bättre sen. Det har nu grånat till sej och blivit ca 6 grader svalare.

Och i morgon ska bilen på besiktning, det får vi se hur det går.

Rapport i morgon....om det inte åskar!

Av Yvonne - 20 juni 2008 10:28

Jojo, igårkväll duschade tjejerna och blev rena och fina. Nu satt vi och pratade med R och dom små liven var på vinden och lekte. Det blev oroväckande tyst.....vad gör dom???  Jo, sitter och målar sej som tigrar....HELA KROPPEN och ANSIKTET!!!   det blev dusch igen.

Så nu sitter dom och tittar på film, så jag kan plocka ihop mat å sånt vi ska ha med oss.  Snart åker vi.   







Av Yvonne - 20 juni 2008 08:29

Jo, igår fick jag med mej två små damer hem, så då blev det inte till att sitta i fotöljen å sova. Men dom behöver inte precis passning hela tiden.

Så jag lagade lite midsommarmat medan dom stökade omväxlande på vinden, altan och sprang ute och retade hundarna. Och så väntade dom naturligtvis på att "moffan favvoE" skulle komma hem från jobbet. Han kom vid 20-tiden, så det blev inte godnatt förrän vid 21,30 ca.

Nu är det björkhämtning, och på em ska vi åka ner på löta och tillbringa kvällen å natten med barn å barnbarn. Så...dags att duscha då!!!

Av Yvonne - 17 juni 2008 20:54

Och då måste man ha jordgubbar, fast Ch å jag åt tre liter i helgen, men i alla fall. Har snackat med Maria på msn nu....och hotat med surströmming. Men vi brukar ju äta det på mids.afton De blir nog bra, å lite av varje.

Hoppas det blir uppehåll i alla fall....för grilla måste man oxå.

Idag har chefen å jag varit duktiga, vi tog en fv-timme och gick el-lj-spåret 2,5 km. på förmiddan. Undrar om det var därför jag somnade i fotöljen på altan sen jag ätit här hemma. Skulle bara vila lite...å vaknade när R kom med min kjol som V lånade förra veckan. Så då gick jag å la mej på sängen ett tag. Sen lagade jag lite mat till i morgon och tvättar å hänger tvätt som vanligt. Nu ska jag skriva lista till affären.   







Av Yvonne - 16 juni 2008 21:35

Ja, ibland kan man inte sitta vid den här maskinen. Risk för åska t.ex Så därför har det inte blivit nåt skrivet..bl.a.

I helgen hade vi Ångeborna här. Så vi tillbringade kvällarna på altan, var till Ånge och handlade på lödag, ätit rostbiff å pot.sallad, surströmming, grillat,

bakat tårtor som ligger i frysen, gått promenad med hundarna i regn och sol..(svettigt å myggigt), fiskat (herrar), duschat å myst (damer), m.m

Och det har mest regnat...och åskat en del.

Idag blev det naturligtvis en hel del sol..det var ju arbetsdag!! Lite grinig har jag varit, om det berott på vädret eller nåt annat vet jag inte. Nu har jag i alla fall strykit upp klädhögen, och håller på att tvätta så det blir en ny hög,. Hämtat paket på ica..måste skicka tillbaka en del plagg..inte nöjd.

Och snart är det midsommar, men det är väl inte så mycket att hänga i julgran. Det blir nog regn...(optimist, haha).  Nu ska jag ut å hänga tvätt.   







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards