ysven

Alla inlägg under februari 2010

Av Yvonne - 22 februari 2010 19:19

Till och med här är det svinkallt nu. Vi brukar annars klara oss med 20 - 22 grader minus, men i morse hade vi nästan 27, och skarpbacken -29,1.....brrrr.

Vi blev ju borta lite längre än vi hade tänkt i helgen, ja först skulle vi åka hem på fredagkväll, men... så blev det nu inte. Och två barn fick vi med oss hem igår, dom ville åka lite traktor. Det blev ingen traktor, den ville inte gå. Sedan skulle vi köra hem barnen idag, och handla lite...men bilen ville inte gå. Nähä, men "ongan" skulle hem och vi skulle handla, så det blev till att låna bil När vi kom hem sen, DÅ, ville bilen gå.

          Hoppas det är lite lämpligare väder nästa gång vi får småbesök, så det går att vara ute.

Nu ska jag lägga mig i soffan ett tag...man kan bli trött av att umgås också.

Hej hej.







Av Yvonne - 21 februari 2010 09:36

  

Vi skulle hälsa på Malin och Johan på fredagkväll......nu är det söndag, och vi är kvar än. Verkar inte som vi kommer hem idag heller, här är full fart på fem ungar och typ vuxna barn.............  

Av Yvonne - 18 februari 2010 14:26

Idag fick jag brev från a-kassan, att jag var berättigad till ersättning från den 1/2...REDAN?? Kan det verkligen vara klart så snabbt...man blir brydd. Men om så är fallet är det ju kanon.

I morse satt jag och joxade med den bärbara ( i nattlinne ) till kl halv tio. vi hade bestämt att gå ut med hundarna med Leffe å Birgitta kl 10. Så ringde Birgitta N...och det var så kul att prata med henne, så när klockan var tio i tio fick jag snabbt klä på mig och springa ut. Vi gick en lång promenad med två skällande hanhundar som inte kom riktigt bra överens emellanåt. Sedan fikade vi hos dom, ja inte hos hundarna, ( eilert gick hem med Ricko först), och sedan monterade E å L antennen till icenet och jag fixade resten med modemet. Nu har Birgitta snabbare uppkoppling...tjohoo.

Hela veckan har jag tänkt baka dessa förbaskade semlor, men som arbetslös har man ju inte tid...hmmmm. Kanske det blir idag.

I morgon ska vi ut å ränna, vet att det efterlängtade dockhuset som Thor vill ha finns kvar ho Sune, ska försöka hämta det så han får göra om det till en massa garage...( annars blir nog ellert å henke purkna...om han skulle börja leka med dockor ). Sedan ska vi äta middag hos Malin. Och en sväng till Ånge blir det också.

Dett var dett........







Av Yvonne - 16 februari 2010 19:14

så i stället för bild på semlor som brukligt, blir det bilder på våra tacokockar från i fredags.

        Jodå, dom lagade maten också...på förklädena...som var allahj.presenter....står det; korv och öl byggde denna vackra kropp.....originellt va? not.

Torsdagkväll blev det pizza till födelsedagsbarnet. Men för mycket deg å för lite plåt...det blev panpizza. Och så tårta förståss

Lite promenad med hundar ner till sjön på lördagen före festpackning av rullbag och ...mot hyddan.

Söndagkväll försvann allt folk som vanligt. Johan å Malin, som var här över dagen, och resten senare....så IGÅR...var ingen bra dag.

Nu är jag rejält less på mig själv. Jag trögstädade.....halkade å slog aschlet när jag hämtade posten, spillde mat på kläderna när jag gjorde iordning hundmaten ( han blev utan, iddes inte ge han), blev ingen promenad...näe fyyyy!!!!!

Men en sak gjorde jag bra, jag sökte ett jobb.

Så idag krängde jag på mig kläderna och gick min promenad...tänk att det är så lite som behövs. Sedan packade jag bilen med alla ölburkar..tre säckar..och for till Fränsta...ja, ok då..jag var utan cig å kattmat också. 202,50 blev det i pantpengar, tack grabbar!!  Och hunden har fått mat..kattorna också.

Men det blev inget semmelbak varken igår eller idag, MEN i morgon. Norskfararna är på väg hem i natt, så en semla på åtminstone rätt vecka ska vi väl få i oss. Japp, nu är det halv åtta..........

                 








Av Yvonne - 14 februari 2010 19:29

Skorna fick godkänt, dom gick att dansa i...fick många kommentarer...AV MÄNNEN...( damerna blängde mest)...."garanterat snyggaste skorna ikväll" osv.

Tja, då har vi avverkat en helg igen, E har dragit till Oslo på jobb (arbetslös??)

Jag ska väl sitta å kolla efter jobb...eller sola om det nu fortsätter det här vädret.

Just nu är jag trött och tänker somna framför " Morden i Midsommer"......


                                   







Av Yvonne - 13 februari 2010 11:30

  I kväll ska dom testas, kanske bäst å ta med ett par till som är bekvämare.

Nu blir det ut i solen och sedan dusch och försöka hitta kläder till i kväll.          







Av Yvonne - 10 februari 2010 18:54

Ikväll har jag gjort en tårta som står och gottar till sig i kylen nu då. Eilert är ute och åker lastbil med Fredde. Vi hade bestämt att göra kålsoppa till middag....så bev E tillfrågad om han ville åka med F i kväll. Meeen, kålsoppan är gjord och blev goood. Han får väl ta en slurk när han kommer hem.

Extra god blev den ju att äta i dom nya tallrikarna...hmmmm...ska man ta lite till kanske?

I morgon är vi bara hemma, får besök på em av "gammfolket". På fredag blir det klippning kl 09,00 ( eller hur Emelie ?) hoppas jag det var. Sedan ska vi väl handla lite...ja LITE, och på Lördag får man använda   nyskorna......... SKAVSÅR TRO ??







Av Yvonne - 8 februari 2010 11:24

                                   

Soligt och lämpliga temperaturer har det vart i helgen...äntligen. Malin och jag gick promenader varje dag. Med barn på fredag, med hundar på lördag medan E & J var till kalvarna med barnen, och så gick vi alla på söndag.

Efter promenaden i går fikade vi på altan för första gången i år. Stökigt å trångt med alla julsaker framme än, men nu ska dom bort. Har inte plockat bort där än eftersom det varit så kallt.

Nu var det ju meningen att jag skulle städa idag, men än har jag inte kommit igång. Eilert & Anders åkte till Oslo för två timmar sedan....å vad har jag gjort?? duschat å vimsat omkring. Suttit här och försökt komma in på min sida hos arb.förm.......men jag har glömt anv.namet

Så jag får väl åka neröver då innan jag börjar med nåt annat, så Malin får barnvagnen och blöjorna hon glömde. Handla lite ska jag också.


I morgon fyller Fredde år och Eilert på torsdag och sen alla hj.fest på lördag....när f****n ska man hinna banta ?                  på er två då.


Får väl åtminstone baka en tårta till på torsdag.  







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards