ysven

Alla inlägg under augusti 2011

Av Yvonne - 28 augusti 2011 12:09

Efter en stressig vecka när jag skulle planera, baka, laga mat, handla, städa, m.m inför det här trisskrapet, + att pengarna kom in på fredag och allt (nästan) skulle fixas på fredagkväll...puhhh!! Såå sitter vi nu på altan och njuter av lugnet. Allt gick bra i går, maten blev bra och alla hade kul.

Senare gick vi då ner till sjön och Lyskvällen. Hemma igen satt B-O, Irja och vi ett tag på altan och surrade. Mörkt, Varmt och mysigt. När 'herr E hade somnat i fotöljen gick jag in och röjde i köket. Har väl kört fyra maskiner disk nu ;-). I dag är det regnigt, varmt och fuktigt.

 

Nu är det nog Höst!!

Av Yvonne - 26 augusti 2011 07:40

                 

.......det var kul,. Denna fredag blir det bakning, matlagning och städning.

Trisskrap med syskonen Frykman i morgon.

                                                  
               Go´Morron.

Av Yvonne - 26 augusti 2011 06:49

  Vidar diggar,,,,,,

Av Yvonne - 24 augusti 2011 17:51

.....sen var det dax igen, Punka. Klaes bytte däck. Skapligt less på asfaltdäck och grusvägar.

  I går var det matlagning och städning som gällde här hemma. Fint väder, men ute hann jag inte vara. I kväll har jag klippt gräs och rensat bort vissna blommor, nu är det HerrFrykmans jobb kvar.

Resten av veckan blir det bakning, och så behöver jag handla, men det får väl bli på fredag enär det saknas sånt där man betalar med.

Det ska ju bli trisskrap här på lördag. Ingen lönande sysselsättning direkt, men det är väl inte det som är det väsentliga, det är väl att alla träffas men (o)jämna mellanrum.         

Av Yvonne - 19 augusti 2011 07:20

 

Av Yvonne - 17 augusti 2011 18:52

Vet inte! Men jag får väl försöka få till några rader. Vissa har verkligen bloggtorka, funderar på om det är lönt att ha kvar vissa länkar. Det är mest några Marior som orkar, och Jessica. Tur man har er :-D.

Jaha....har nåt hänt sen sist!? Jomenvisst, jag har åkt bil i 1½ vecka...UTAN PUNKTERING! De´Ni! Alltså, jag är tillbaka på jobbet i Ö-vall.

  På måndagkvällar efter jobb, eller tisdagar (ledig) brukar jag för det mesta städa efter helgen....inte lönt före....Förra veckan blev det ommöblering på altanen..igen.. när jag städade. På torsdagen (javisstja, jag var ledig torsdag förra veckan) åkte jag en sväng till Ånge innan jag skulle till Emeliefrissan. Var in på Erikshjälpen och fyndade lite.

Handlade till helgen, då det var sommarsamling för jägarna, och diverse andra ärenden innan det var dax att besitta frisörtronen. SÅÅÅ skönt att bli klippt och färgad efter tre månader...missade klipptiden i juni, och sedan blev det inte beställd nån ny förrän jag började bli smått hysterisk på mornarna.

Motion och andra nyttigheter har lyst med sin frånvaro som vanligt på sommaren...VARFÖR?? Nu ikväll hade jag fått nog, tog mina stavar och travade iväg. Man blir ju lite smått avis när man läser på FB...det finns duktiga själar där som är envisa, Heja På!!! Hoppas jag kommer igång igen nu.

Skönt är det i alla fall med varma mörka kvällar, då man kan sitta på altan med tända ljus och mysa. Snart nog blir det till att slå igång värmen inne och stänga dörren. Nu ska jag ut i läsarstolen igen innan det blir lite TV och sedan sängen.  Go´Kväller.    

Av Yvonne - 12 augusti 2011 07:46

  På strövtåg......

Dax

Av Yvonne - 9 augusti 2011 14:54

Ja, här väntar man på att nån ska blogga......men jag då??

Men jag har varken haft tid eller ork. Just nu ska jag i alla fall göra det, i stället för att städa...som behövs efter dom här tre veckorna.

Lite ovant att jobba heltid har det varit, det har gått bra men efter sista helgen var jag helt slut. Kan ju bero på att man åkte direkt från jobb på fredagkväll till Malins 25-års kalas. OCH att man inte fick sova nåt på natten när jag skulle upp och jobba på morgonen igen. Lördagkväll var det go´natt vid 20,00 och sov till 08,40 söndag. Det var behövligt.


                  Malin 25


Blir lite blandade bilder här nere från veckorna.

Tre veckor har jag alltså åkt och jobbat i Fränsta..........gissa punkteringar!!!!!!!!  Sista veckan åkte Eilert med och jobbade hos A. OCH lagade punkteringar!!!!!!

      Missöde........;-)


Jag jobbade kvällar, och sedan blev jag hämtad av Karin och bjuden på middag innan vi åkte hem. Goood Mat. Tack K & A..

Tror vi haft folk här varje helg, André och Simone får vi träffa ofta nu. Tyvärr så åker André på jobb så fort han sticker näsan hit, och så blev det ju en pajad skärm på bilen vid missödet med den skenande hästen på återvändardagen.

     

Simone                                        sistadagengodis från ålsta :-D


Nu är jag tillbaka på Gästis med trevliga arbetstider m.m Jobbar nu 4/d/v 9-13,30. Så jag får lite tid här hemma igen.

I går blev Embla 8 år. Då var det kalas så klart. Och dit åkte jag direkt från Ö-vall, med lite stopp för att köpa presenter.

    Malin & Leo, Maria & Vidar.

Embla


Nu ska det i alla fall bli lite röjning här, vädret passar bra till det, skönt efter all hetta. Vissa tycker att det är höst nu, men dom får nog vänta en månad innan dom säger att det är höst.


                                                  
   Ma´Råke´s.....













 





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards