ysven

Alla inlägg under maj 2011

Av Yvonne - 30 maj 2011 06:55

I helgen har Fredde och Christine varit här. Det var ju möten för jägarna på lördagen. Fredagkväll åt vi vilsvinsgryta med kaffe och choklad, sedan var vi och hälsade på L & B.

Lördag var det möte för gubbarna, och då passade Christine och jag på att besöka gymmet. Vädret blev bättre än utlovat, sol mest hela dagen faktiskt. Så på kvällen blev det till att elda i bastun vid sjön och basta, bada och grilla en korv.

  Så nu har man badat för första gången i år ;-)

                    Men, nu är det måndagmorgon, Eilert har åkt på jobb, jag ska jobba månd/tisd/onsd.....ledig torsd/fred, jobba lörd/sönd.

Kanske dax att klä på sig nu......







Av Yvonne - 27 maj 2011 15:23

Det var en gång i Maj.........

  Trevlig Helg. 






Av Yvonne - 24 maj 2011 20:27

Precis när jag skrivit klart och skulle spara försvann internetuppkopplingen. Ska det bli så nu igen?? Suck! Det blev ett jäkla oväder, så det var kanske det.

Ja, i alla fall så har jag varit på jobbinfo i dag. Anställd som vikarie/inhoppare. Kan jag inte så nekar jag bara. Kan bli ett till liknande jobb, så till slut har jag väl tre fyra olika att hoppa mellan. Kan ju vara bra de med. Bestämma själv när och hur mycket.... 

Hals/Huvudont har gjort att det inte blivit nån motion på nån dag, OCH vädret. Risk att blåsa bort har det varit i dag, hoppas det blir lugnare i morgon....jag måste ut, känns inte bra det här.

  En "sliten" blomma............  

Av Yvonne - 22 maj 2011 18:31

I går var det dax för Eilert att hjälpa Stig ut med tjurarna till hagen. Samma procedur som förra året. Tre tjuriga tjurar som inte vill gå ut i den konstiga världen utanför la´gårn. Det tog typ hela dagen i år också, och avslutades med grillning på kvällen. En heldag uppe på berget, mycket trevligt, synd bara att det blåste lite kallt och jag hade ont i halsen....men det är borta nu...halsont alltså..

      I dag har då inte jag gjort speciellt mycket, men det ska väl vara såna dagar med. E har grejat desto mer, och fixat till lite på gården.

Så nu får det nog bli en kväll med "inget speciellt " också. I morgon är det ju måndag och jobb och ensamvecka.......







Av Yvonne - 22 maj 2011 08:59

Glömde visst bort Fredagsbilden. Jaja, får bli Söndagsbild den här veckan då.....

 






Av Yvonne - 18 maj 2011 09:07

..... i alla fall än så länge. Men solen värmer så om nån timme kan man nog gå ut.

I går gick B och jag en runda på en timme och en kvart. Den enda timmen på hela dan som det var sol lyckades vi pricka in..hahah. När jag varit hemma i fem minuter började det hagla och spöregna, och det höll på några timmar. Senare sken det upp igen, jag blev bjuden på middag hos B & L, och efter det tog B och jag en åktur med häst och vagn + att jag höll Lizzi som fick springa med. I dag blir det nog hundarnas tur att få komma ut på en promenad. Och lite gym i kväll då.


Goddagens ! 








Av Yvonne - 17 maj 2011 08:53

Ledig dag. Regnig dag. Träningsvärk i dag. Jo, Leffe hittade träningsprogrammet till den stora pumpstolen...så nu har vi provat lite nya grejer. Det är väl meningen att vi ska dit idag med. Jag hoppas på lite uppehåll ute så det blir en promenad med. Annars finns det ju lite göra inne med, så jag får väl börja med det.... 

   Go´Morron.

Av Yvonne - 16 maj 2011 22:12

Nu är det kväll, men jag är inte trött. Konstigt. Lördag gjorde vi inte mycket..var en sväng på gymmet, men det var inte länge. Söndag gjorde vi inget alls, kollade på film, och trött, trött..var jag. IDAG, klev jag upp halv sex, jobbade, var ut och gick 45 minuter och på gym en timme. OCH, nu borde jag väl vara trött så jag kan lägga mig och somna.....nähä!!!

Nu är jag ju ledig till på torsdag.....alltså..ska jag vara trött i två dagar nu då? Jag bara undrar ;-) hahaha...........

  Hoppas på sol till helgen i alla fall,  NATTI......

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards