ysven

Alla inlägg under februari 2011

Av Yvonne - 28 februari 2011 17:35

Helgen har varit lugn, vi har "gonattat" vid halv tio både fredag och lördag.

Lördagen ägnade vi ju åt hallen, och på eftermiddagen blev det soffan...det har ju varit nån sport på tv hela dagarna, och då går det inte att slita maken från teven.

I morse åkte Anders och Eilert vid halv sju tiden. Själv åkte jag en timme senare Nu är det ju ljust riktigt när man ska iväg. Och när jag kom hem var det VARMT på altan. Efter min promenad öppnade jag dörren mellan hallen och altan...det var samma temperatur inne och där ute. Så nu har jag suttit där och läst...min favoritsysselsättning på sommaren är invigd. + 20,4 var det och i köket +21.

Och i morgon blir det sol och varmt...och jag är ledig 


                                                  

            







Av Yvonne - 28 februari 2011 17:28

Det här är ju svårt...Favoritpryl!! Men det får bli den här, som kanske är favoriten för tillfället. Min morgonkaffemugg !

 

Av Yvonne - 27 februari 2011 10:55

Ett lånat självporträtt....men det är ju jag!

 

Av Yvonne - 27 februari 2011 10:53

Men jag lägger inte ut hela listan, den har jag på skrivbordet ;-).

Alltså; ett foto om dagen!!

Av Yvonne - 26 februari 2011 12:52

Nu har vi i stort sett hallen klar. Var till Birsta i går efter att jag suttit hos frissan ett tag. Är jättenöjd med den nya hårfärgen som Emelie föreslog. Jag fick mina glasögon fixade en sista gång, nu tror jag det funkar, sedan blev det lite mathandling, och så skulle vi köpa färg till panelen. Fanns det ? Icke! Vi fick åka till Åhlunds i Fränsta, inte första gången man åker från stan till Fränsta för att hitta det man vill ha. Men nu är färgen på plats och hallen klar. Ska väl bara få upp lite saker på väggarna, men det blir när jag vet hur jag vill ha det.


  Så nu får det bli utgång i det varma halvsoliga vädret efter jobbet vi gjort inne i dag.     







Av Yvonne - 21 februari 2011 11:33

Jag blev ju ledig idag, och det gör inget...haha...jag börjar nog bli gammal och "lat", tycker det är perfekt att jobba 2-3 dar i veckan.

I dag ska jag baka mer baugetter, dom jag gjorde i lördags är slut. Sedan kommer So hit, jag ska hjälpa henne med att få ett facebook konto. Det snöar och snöar...men självklart...så är det när jag är ensam hemma. Men det skulle skina upp fram på dan och då ska jag gå ut på min promenad...å sen får jag väl skotta snö.


I går tog vi med hundarna ut. Det blir ju bara när Eilert är hemma, för jag kan inte gå med båda..och då blir det ju synd om Ricko som blir den som inte får gå ut, han är lite jobbigare att ta ut från buren.

    Senare kom B & L och Kristin...med sin nya kille..och fikade. Han ( David) skulle även få tolka efter Eskil på kvällen. Så kom Turid och Magnus för att hämta hästsläpet, och E fick lite råd om traktorn av Magnus. Anders kom ungefär samtidigt, fick lite kaffe och så drog Anders och Eilert tillbaka till Leksand. Jajjemän...då var man solo igen då. Jag har ju mina deckarstunder framför teven på söndagkvällar med lite rött i glaset, så det går ingen nöd på mig. 

       
Tyvärr måste vi nog till Birsta igen i slutet på veckan, för mina glasögon måste nog justeras en gång till. Får mickla lite med dom än. Det andra paret, som inte är progresiva, fixade dom till bra i lördags. Men inte gör de nåt att man måste dit igen..."tyvärr" skrev jag bara för "syns skull".....
Nä, men..GoDagens då på er.





Av Yvonne - 20 februari 2011 11:22

Maken sover i soffan..inte ovanligt på en söndag, speciellt som vi var bortbjudna på middag i går kväll. Vi fick Räktoast, Vildvinsstek med kantarellsås och hasselbackspotatis, och vit chokladmousse med hallon. Det var kanongott och så blev man då lite för mätt.  Lite kortspel på det och så blev klockan för mycket som vanligt.      

I fredags åkte vi till Birsta för att hämta Eilerts glasögon. Han köpte också en snygg rock, så han slipper gå omkring i skitig jobbarjacka när vi ska nånstans.

  Haha..vilken jäkla bild......


Vi köpte även ÄNTLIGEN en ny toalettstol. Så det blev montering av den på fredagskvällen.

Innan vi åkte hem var vi och hälsade på Familjen Pähn. Det är ju så sällan vi kommer iväg till stan, och oftast är det raka vägen hem. Men nu ville vi träffa dom. Simone hade precis kommit hem från dagis. Vi fikade och så ville hon visa alla sina petshops..eller hur de nu stavas.

    Jag fick fota alla...två och två. hahahahh.


 

Och titta vad jag hittade på CityGross, mjölk på plastdunk. Inte för jag vet vad jag ska med så mycket mjölk till, vi som inte dricker mjölk, men som vanligt kan jag inte låta bli att köpa när jag ser nåt "nytt".


   

Kallt som attan och snö i mängder har det varit den här veckan. Och den insnöade traktorn som dom försökte få att fungera i går...den står där än. När ett fel är åtgärdat...med 3000:- reservdelar...ja, då uppstår nåt annat fel. Så jag får väl fortsätta med "snölassen"

Nu ska jag nog väcka Eilert så vi kan ta en promenad med hundarna.

Jobb endast onsdag/torsdag för mig den här veckan, så jag har två lediga dagar kvar än, inte dumt det.  







Av Yvonne - 17 februari 2011 19:07

Ja, då har man skottat snö i två dagar. Som tur var, lättlätt snö. Men fast det nästan bara var luft, så blev det till att åka volvo i två dagar, det blev snorhalt av den här kallsnön så Chrysler ville icke upp på vägen...haha.

Eilert är på väg hem i kväll, och i morgon blir det Birsta igen, den här gången för att hämta hans glasögon. Dom hade ju inte kommit i lördags när Christine och jag var ner. Mina glasögon ska också få sig lite justeringar, båda paren. Det tar lite tid att vänja sig vid nya bågar.

Här några bilder på vad Herr E sysslar med när han är på jobb ;-)

     

Och så en bild på smörgåstårtätande födelsedagsfirare förra helgen.

  De va de hele...för nu blir det "halv åtta" och ett glas rött i väntan på maken. Har förresten bakat kärleksmums i kväll......hehe.


                                                  
                










Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards