ysven

Alla inlägg under september 2011

Av Yvonne - 30 september 2011 08:45

 

Bilden på Simone är lånad av André Pähn. En favoritbild!

Av Yvonne - 29 september 2011 09:34

Jag har nog varit ovanligt frisk, det är första gången på över ett år som jag är hemma från jobbet. Men efter tre veckors halvklent mående så bröt det ut i tisdags. Så nu är jag hemma resten av veckan. Hade ju planerat att Familjen "Ljunga" skulle komma till helgen så M å jag kunde baka lite segkakor....men vi får väl se. Det kan nog bli så ändå...det är ju inte lördag än.

Jag var till v-centralen i går, av annan anledning, men fick lite "meducin" som kanske även hjälper mot detta ;-)

Det var nog dagens rapport...hehe, i morgon är det Fredag!!

  Ma´Råke´s......

Av Yvonne - 25 september 2011 20:21

Ja! Här sitter man i soffan för sig själv en söndagskväll....händer ganska ofta att maken åker på em söndag, speciellt om det är jobb långt bort.

Ja, man får ju ha TV;n för sig själv i alla fall...;-(.

Den här veckan har födelsedagarna gaddat ihop sig......fyra på en vecka. Jag tror vi får slå ihop dom till en dag nästa år, det blir ett jävla rännande ;-).

Och både den här veckan, och veckan i oktober då det är tre födelsedagar på samma vecka.....fallansammer med älgjakten!!! Så det är ju då en favvoperson som kanske inte alltid kan följa med och gratta!

Meeen det har gått bra i alla fall.

         


I går, lördag, var vi ner och grattade Matilda..en dag efter då. Sedan åkte vi och lämnade lite tidningar i JBG och till Ånge och handlade.

Hemma var det städat!!!! Tyst!! Maten lagades i lergryta i ugnen!! M.A.O en avslappnande dag. Emellertid, då vi hade tänkt ha en slapparkväll med...kom Birgitta med förslaget att vi skulle komma till dom och spela "Med andra ord" på kvällen. OK, vi knatade dit vid halv åtta.

  Detta spel ska vi köpa och plåga våra barn med...hehehehe!! Skitkul!

I dag har vi tagit en tidig promenad med hundarna, stökat lite ute, och slappat. Klockan 17,30, typ 1½ timme sen, kom A och hämtade E, för färd mot Skövde........så då sitter jag nu här.

  Morgondimma över Stornaggen Söndag 2011/09/25, kl 06,45...pip!


       Ha en bra vecka. . . .   

Av Yvonne - 23 september 2011 15:37

  September 2007

Av Yvonne - 23 september 2011 15:34

  Grattis Matilda 3 År.    

Av Yvonne - 22 september 2011 08:11

Grattis Vidar 19/9 och Maria 22/9..


 

Av Yvonne - 17 september 2011 08:29

Tittade ut när jag klev upp, och det var frost på gräset. Kollade temperaturen inne......+17,4, ute....+0,7, hmmm ska man slå på värmen tro?

Men solen skiner, så det blir nog varmt ändå fram på dan, sååå..nä jag väntar en vecka till. Det ska bli varmare till veckan har jag sett på klart.se, +17 nästa helg. Dessutom ska jag nog baka lite i dag, då blir det varmt i köket i alla fall. Och man sover så gott när det är svalt inne.  SNÅL??? Ja, när det gäller elen så!

Det har varit en härligt lugn jaktvecka med tidiga kvällar och jägare som bestämt att skippa kvällsölen i år. Men i kväll är det tillåtet när det inte är nån jakt i morgon. I kväll kan dom fira den lyckade veckan.

  Haha...katt på pass!

Nej det är inte jakt, det var en liten katt som smög in i bilen när vi skulle ut och fixa pass ett år. Ja, vad gör man då? han fick ju följa med såklart.  

Dax att göra lite nytta nu då.  GodMorgon.    

Av Yvonne - 16 september 2011 06:42

  Lars-Ejes med Inge.....  

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards