ysven

Alla inlägg under februari 2009

Av Yvonne - 23 februari 2009 18:09

UtmanadDet här är svårare än du tror! Kopiera detta radera mina svar. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug. Lycka till!

1. Vad heter du? Yvonne

2. Ett ord på fyra bokstäver: Ympa

3. Flicknamn: Yrsa

4. Pojknamn: Yngve

5. Yrke: Yrkeslärare

6. Färg: Yellow

7. Klädesplagg: Ylletröja

8. Mat: Yam Kung, thailändsk sallad med räkor

9. Sak i badrummet: Yria...parfym

10. Plats/stad: Yucatán

11. En orsak att vara sen: Yrsel

12. Något man skriker: Yeeees,we have no bananas....

13. Film: Yrrol

14. Något man dricker: Yoghurt

15. Band: Yardbirds

16. Djur:Yorkshireterrier

17. Gatunamn:  Ynglingagatan finns i sthlm.

18. Bil: ytrostig yenkare ( näe, där gick jag bet)

19. Sång: Yellow submarine

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Yogakurs

Ja det var det! Annars finns det en massa på y, men de ville ni inte veta.

Har vi nån bloggare som inte heter nåt på M ? Hmmm, ja Lisa du kan ju få bli utmanad, om du har tid, och förresten alla ni som börjar på M också.

Ha så kul.   







Av Yvonne - 22 februari 2009 17:51


Jo, det blev semlor i stället för städning i går. Medan dom jäste så fick vi besök av mor och far. Så kaffet fick vänta till dom var klara, färskare semlor än så kan man väl inte få.


Det är faktiskt minisemlor..så man fick ta två. Hade med 20 stycken ner till Ljunga idag, det var sju kvar när vi åkte. Eilert lämnade jag kvar i Fränsta, då dom skulle vidare till Norrköping för några dagars jobb.


Som tur är har det inte kommit nån snö här som dom hotade med....håller tummar för att det inte blir nåt heller. Annars har vi nog legat på latsoffan hela helgen, man är ju inte nåt vidare pigg än. Hoppas det ger sej snart. Till helgen tänkte vi åka till S-svall (skitdumt en löningshelg), för att hälsa på nykomlingen Lucas, och inhandla lite mat och ev. en ny micro, för den lät värre än bilen nu ikväll. Törs inte köra den nåt mer, och jag har dragit ur sladden med. Bilen törs man nätt å jämt använda heller...skrammel, skrik å skrap.      







Av Yvonne - 21 februari 2009 09:03

Ja, på vinter å kyla å förkylning. Fredagkväll brukar ju vara rätt så bra, men...igår kom jag hem, lagade en tacogratäng och vi åt. Sen la jag mej på soffan och somnade, skittrött efter tre arbetsdagar?????? Vaknade till "på spåret", såg det, Eilert gick upp till Åke å drack whisky och jag gick å la mej. Vilken jättemysig fredagkväll!!


Detta är piggelindrinkar, skulle behöva några såna och lite grönt gräs i stället för en massa snö.

Idag hade jag tänkt städa, om jag orkar, hoppas på lite hjälp men det är ju en massa sport på teven som måste ses...konstigt.

Dags att baka semlor också, det är ju gott, kanske jag gör det i stället.

Nä, sluta gnälla, börja "handla".   







Av Yvonne - 18 februari 2009 19:37

...som nån liten Robin sa. Jag har missat att betala försäkringen på traktorn, till å med påminnelsen???? Måste varit sinnesförvirrad runt jul!!

Så, när jag hittade den glömda inbetalningen under alla betalda saker och ska gå in och fixa det ikväll + avg. till TFF....då går det inte att komma in på banken...stort MOOORRRR.

Och på jobbet var det typ hur mycket som helst att göra, och värre blir det i morgon. Tänkte ta komp på fredag för jag är inte pigg än, men, ja jag får se. Beror på hur slut jag blir i morgon. Jag åker själv dom här dagarna, och Malin åker med i morgon då sista biten. Snart sportlov, då ska jag vara ledig några dagar. Och frisk!!

                                             







Av Yvonne - 17 februari 2009 17:09




Soligt, Kallt, lite glitter (syns de?)...har pysslat lite i köket idag, och nu är Anders & Eilert på väg hem så då blev det till att laga mat. Bra med lite träning då för i morgon ska jag jobba igen.   











Av Yvonne - 16 februari 2009 16:45



Ja, nu är jag här igen. Råkade titta ut...fick tag i kameran, (den är ju aldrig långt borta..hehe) och eftersom jag råkade beställa 300 nya bilder på bloggen i stället för 100, så kan jag nu slösa lite ett tag här. Men...mina söner och deras respektive har ju fått till det mycket bättre med sina kameror å kunskaper...håll till godo i alla fall.


  







Av Yvonne - 16 februari 2009 14:57


När jag vaknade i morse kändes det skapligt...men det gick över när jag klev upp. Yr och tung i bröstet, ja det får nog bli en dag till hemma.

Kallt också, - 18 och lätta moln. Men jag har varit ut tre snabba svängar, till postlådan två gånger och till Ricko med mat. Skotarn har kört upp fyra lass virke idag har jag sett också.


Och så har jag fått picasa uppdaterat till 3. Nu blev det ännu bättre.

Jag använder ju både picasa och photoshop, beror på vad jag ska göra.

Vill ha mer tid till sånt, men,men. Nu ska jag läsa lite i stället.   







Av Yvonne - 15 februari 2009 19:23


Ja, nu har "hjärtat" åkt iväg på jobb och lämnat mej med kattor, kattHÅR, damm, hosta å snor, en ylande hund, en tom godisskål, MEN en renbäddad säng (tack), en fixad postlåda och en skottad gård. Blir nog inte borta HELA veckan heller. Så mot nästa helg när vi förhoppningsvis är kryare bägge två så blir det STÄDNING!! Fy vad det ser ut när den där solen lyser in på dagarna och man ser damm å katthår yra runt så fort man rör i nåt...har ju liksom haft tid att studera det nån dag nu mellan sovstunderna.

Hoppas det är mulet i morgon.

Vi överlevde utan AllaHJ-fest...det var ingen konst...inte ens nåt vi saknade. Klockan 21 sov vi gott bägge två, och var uppe halv sex i morse i stället. Många korsord har det blivit. Börjar bli lite rastlös, men har inte nån ork till att göra nåt än. Och när den kommer, då blir det till att jobba..haha.

Ska i alla fall gå till postlådan i morgon och se om vi slipper allt skräp nu när vi satt en lapp om "ingen reklam" på lådan, en snygg och inplastad som jag gjort. Nu ska jag ta en kopp kaffe (jo, Mary, jag HAR druckit honungsvatten också) och kolla på Beck om en timme.

                                                  
                




































Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards