ysven

Alla inlägg under oktober 2008

Av Yvonne - 30 oktober 2008 12:50

Jo, så igår var vi ju till Umeå. Upp 03,00, åkte 04,10, från T-hammar med buss 05,25. Framme i Umeå ca 10,30. Vi gick väl inne på mässan nån timme, men sedan drog vi ut på stan i stället. Åt, och kollade affärsutbudet. Nå mycke handlat blev det inte, lusten infann sej inte. Hemresa kl 17,00.

Taxi från S-svall, framme i T-hammar ca 21,00. Bra, då kommer man hem i tid.........om man inte har punka på ett bakdäck..alltså! DET hade jag.

Nåväl, M ringde sin"make", som var hemma för ovanlighetens skull..(vilket inte min är). Han kom, och det var en j§§a tur för DET däcket satt som berget. Tack & Tack , Olle för hjälpen.

Jaha, då fick man halka hemåt, för det hade ju snöat lämpligt nog också. Timmerbilarna hade slipat vägen, och naturligtvis skulle jag möta en i mörker å halka å uppförsbacke! MEN, jag var hemma prick 22,30.

Ny dag, japp då skall man sätta sej vid datorn och betala räkningar...tror ni att det funkar?? NÄhä....surväder ute, efter några samtal med teknisk support kommer vi fram till att modemet söker sändare i Ånge som vi inte har den inställd på. Ut i snön, upp med den LÅÅÅNGA stegen. Efter några klättringar och skruvanden och vridanden tills taket tar emot så funkar det, hjälpligt, inte hundra, men det får nån fixa i helgen. Fick ju räkningarna betalda...och kunde gnälla lite här då. Nu har jag ont i huvet.....  










Av Yvonne - 26 oktober 2008 09:24

Bästa dagen på hela året, när vi får tillbaka normaltiden.

Fortfarande gamla bilder, får väl hem kameran till nästa helg...hoppas jag. Det finns ett gäng tjyvar där uppe...dom gillar träskor och badlakan, hoppas inte dom gillar kameror och plånböcker. När denna långtbortaledning är färdigröjd blir nog flytten ner åt Östersund lät det som, betydligt bättre.

Idag ska jag fördriva tiden med lite strykning, promenad i blåsten, städa skåp mm. Sol och plus 7,7. Snö till fredan såg det ut som på yr. Tur man är ledig då.   







Av Yvonne - 25 oktober 2008 16:22

Den som du menade Maria S. Ja, hemma igen efter lördagsjobbet och hälsapået. Ska väl försöka hitta på nåt att äta, men vet inte vad, å så är jag inte riktigt hungrig heller.

Hörde att (onämnd) missat en älg idag...bommat alltså..skit å!

Hoppas nån prickar på i morgon då.

Det har mulnat på ute och så blåser det bra nog, annars har det varit jättefint dag. Nu ska jag hänga tvätt.... 

GLÖM INTE ATT STÄLLA TILLBAKA KLOCKAN TILL NORMALTID!!!!! 







Av Yvonne - 24 oktober 2008 18:40

Jag lovade gamla bilder, ....och den här är GAMMAL.

Jo, det blir en ensam helg, inga jägare och ingen man. Ska jobba i morgon, så den dan går väl...tänker hälsa på en del barn sedan. Hoppas dom är friska nu å bara, har inte tid att bli sjuk, jag.

Bilden: jag är tre år, fin va?!    







Av Yvonne - 23 oktober 2008 20:00

...ja, han till vänster på bilden med gröngula byxor...å ölburk. Undrar när han kommer hem. SUCK.    







Av Yvonne - 19 oktober 2008 17:48

Efter veckan med huset fullt av människor, sex kattor och tre hundar, (som inte var inne,men ändå.), så blev det väldigt tomt nu. Trött är man också, och städas måstes det..... Bild på Christine, färdig för danskvällen.

Blir det några bilder här den här veckan så får det bli gamla, min kamera är på väg till Jokkmokk. Hoppas på bilder därifrån till helgen.   







Av Yvonne - 18 oktober 2008 09:20

Det har gått dåligt för jägarna, men igår lyckades Herr E...första älgen för i år, en kalv. Så då gick jag och köpte denna "trollälg" till honom, och hoppas att den ger tur.

Nu är det lördag och jag är ledig, och ensam hemma...vem f..n vill kliva upp och sätta sej i skogen i kylan tidigt när man kan sova i stället. Förresten så skulle herr E gå med hunden så det gjorde sej själv. Har inget intresse av att sitta med nån annan jägare. Kanske jag följer med nån annan helg.

Och i kväll är det middag och dans på Hyddan.

I förrgårkväll kom Christer med en flaska whisky till mej som tack för middagar i sommar. Så Christine och jag gjorde irish coffie, och det blir nog en ikväll också innan vi går. Nu ska jag gå ut och ta en promenad, för solen har kommit fram och det är 0,7 plus ute...Ha en Bra Helg....  







Av Yvonne - 16 oktober 2008 06:29

Idag fyller Simone tre år. Så igår kväll var vi och grattade henne och pappa som också fyllt år. Och före det var vi ut till Ikea bland annat, så jag fick köpa hyllor till min "kokboksvägg". Nu har jägarna stuckit ut i skogen, och Christine sover och jag skall iväg på jobbet om drygt en timme.Det är två grader plus ute.....så...  







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards