ysven

Alla inlägg under juni 2009

Av Yvonne - 26 juni 2009 10:46

...finns i bilddagboken (länk till höger).

Veckan; Måndag: städning och tvätt. Tisdag : Christine och jag åker till Lisa för att lämna hennes tärnklänning som Lisa ska göra lite ändringar på. Sedan ut till Birsta. C blev hämtad där för vidare färd till Härnösand, medan jag gick och shoppade för mej själv innan jag åkte hem. Guuud va skönt det är att gå ensam och handla och titta på saker så länge man vill utan att nån vill gå vidare..(eller åka hem ;) ). Onsdag : hmmm, klipper gräs och tvättar bil, och hämtar E i Östavall på kvällen. Torsdag : Ner till Fränsta å handlar, sedan låg jag på gräset och läste en bok, heeela dan och kvällen. Fredag (idag):

Tänker inte göra ett skit, ikväll ska vi åka till Delsbo till Sivert, hem i morgon tidigt....sen blir det jobb, jobb, jobb till veckan.


Trevlig sommar på er...ni som har semestern kvar.


  







Av Yvonne - 24 juni 2009 00:41

..med folk å fä. Åtta "vuxna", (hmmm), tre barn, sex kattor och fyra hundar. Bilder !!!!!

PYJAMASPARTY

Några bakade lite

och några..alla...åt

Två nördar.


  







Av Yvonne - 19 juni 2009 10:24

Det hoppas jag att det blir...trots vädret. Gjorde S-svall igår hela dagen, sedan lagade Christine och jag mat halva natten. Idag kommer resten av gästerna.       







Av Yvonne - 17 juni 2009 22:32

Så det var väl inte fel att E åkte och jobbade idag. Annars hade vi tänkt åka till S-svall idag, men det får bli i morgon istället. Jag har klippt gräs och bakat lite och sånt där som ska fixas när det ska komma lite folk.

I morgonbitti lastar vi bilen full med loppisgrejor och lämnar av dem i Byn innan vi åker vidare. Skönt att bli av med en massa skrot.

Så i staden ska vi handla lite mat och sånt, undrar om det finns jordgubbar, det BÖR man ha till midsommar. Nu ska jag koka lite kaffe, för guben är på väg hem.        







Av Yvonne - 15 juni 2009 21:22

I går, söndag tillbringade vi dagen i soffan..tittandes på film. Vad gör man när det är regn å storm ute...i TRE DAR!!! Siwan ringde och talade om att dom skulle åka till Sveg idag och gå på Dollar där, sen till Hudik och fiska.

Då tänkte vi, att det var ingen dum ide, vi åker ut en dag vi också. Orkade inte vara hemma en dag till i soffan. Så klockan åtta i morse for vi mot Sveg, kom fram fem minuter innan det öppnades, så vi åkte in mot centrum en sväng. På parkeringen utanför en viss butik med flytande varor stog en ensam bil...hehe..våra bekanta från Lj-v. Vi slog följe in på denna butik och inhandlade lite midsommardryck då. Sen åkte vi till Dollar och inhandlade en massa onödigt. S & S drog iväg till Hudik medan vi blev kvar lite till.

Tänkte att vi tar vägen om Ljusdal då, men när vi kom dit så blev det inte hemåt utan mot Hudik. Där åt vi lite mat och besökte några affärer innan vi for hemåt via Gnarp och sen Hassela och sen gent över skogen. Det var skapligt väder utåt kusten, men när vi kom hem så grrrrr....samma skitväder igen. Det får nog bli en bildag till.       










Av Yvonne - 13 juni 2009 08:59

Igår åkte vi till Ånge och inhandlade lite förnödenheter i två utvalda butiker. Sedan hämtade vi Embla och Molly. När H slutat jobbet kom han och mödrarna upp med Moa och Thor. Vi ska typ "se efter" denna liga tills ikväll medan föräldraparen är till staden och inhandlar bröllopskläder.

Utfodring med makaroner och köttfärssås. Dom åt jättebra, men kakmonstret Molly ville ha kakor direkt sedan..det fick hon inte.

 Dom fick passa på att leka ute tills det blev lite för mycket mygg, sedan blev det pyjamasparty på altan.

Hopptävling från solstolen bland annat.

Det tog lite tid att bestämma VAR dom skulle sova. Molly och Embla skulle sova på vinden med E, och jag å småttingarna här nere. Det slutade med att barna sov här nere och E å jag på vinden.

Så här såg dom ut i morse.

Nu har dom fikat flingor och mjölk....och KAKOR.

Det spöregnar ute, så idag blir det till att vara inne hela dagen, men lekledaren är hemma, just nu är dom på vinden och lägger puzzel.

Det är beställt köttbullar till middag, eller det får väl bli lunch, för vi vet inte när herrskapen hämtar dom. Nu ska jag dammsuga lite medans det går.

  







Av Yvonne - 11 juni 2009 21:58

Vad har jag gjort!? Tog en promenad i morse, fick sällskap av Leffe ( han med skylten, ni vet) och Roockie (hunden). Vi hade ett givande samtal om ...pengar, nu vet jag.

Sen så blev de lite strykning och laga lite kläder och sydde två gardinkappor till T & E, ( dom är klara nu Maria). Laga lite mat och måla naglar.

Sen ringde herr E, å gissa vad, dom var i Delsbo...hmm, fanns de nån mat?? Näe vet ni va! Kan man inte tala om tidigare att man är på väg hem så...

I alla fall så fick dom kaffe å kubb, Stellan hade tid att fika innan han fortsatte hem till Lycksele. Han gick även husesyn..."Hä ä fint å se att hä finns fler dårar" var kommentaren..hihi. Saken är den att han har en stor antik/loppis där hemma. Jag fick godkänt.

Nu har vi kollat på en skitbra film..spännande..och så säjer E som vanligt; jaha då är de väl bara å lägga sej då, hmmm, nuuu?, igår blev den 0,30 innan jag släckte, inte kan jag sova nu.

Så är det helg igen då, måste iväg och handla mat i morgon, maken kanske vill ha lite . Jodå, han fick en bamsebaugette lite senare ikväll, efter kubben alltså. Ja de var väl allt för idag.     







Av Yvonne - 10 juni 2009 23:25

..av semestern. Vart tog den vägen? Har man nåt att göra så går det fort, tyvärr. Hoppas att jag får tråkigt i morgon.

Dagens göror i bilder då....

  Lite av varje som jag har

                                                  
                           stoppat i frysen nu.

 Det kommer ju små barn på

                                                  
                                   Lördag.

                                                  
                                   Och dom gillar kakor

                                                  
                                   och sånt....

   Får väl hitta på nåt mer

                                                  
                            i morgon...mer KAKOR.



Å förkläde av!!

Sedan blev det Miss M på tv. Nu blir det min nya Allas och sängen.

                       










Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards