ysven

Alla inlägg under december 2008

Av Yvonne - 31 december 2008 10:18

Med en bild på nyårstulpanerna. Eilert är ute på en skotertur med "grabbarna", Fredde och Christine har varit här och fikat och lämnat två av hundarna, själv ska jag gå ut och gå. I kväll åker vi till Ljunga en sväng, men vi sover inte kvar, vill vakna hemma i morgon, sååååå........

   på er alla.   and   







Av Yvonne - 30 december 2008 17:38

..för i år. Eilert och Uffe drog iväg på en skotertur nu ikväll. Hoppas dom är hemma till bingolotto börjar. "Säkert" sade maken, men man vet ju hur det  är med karlar och leksaker!! Jag hade ingen lust att bylsa på mej, och inte Mari heller.



Förmodligen åker dom över den här myren nu.

Så idag har vi varit och nyårshandlat, städat, tvättat,och fixat. Om vi blir hemma eller inte är inte bestämt än, beror på mitt halsont, kan ev. tänka mej en kompromiss...men vi får se. Alla vill vara hemma, men alla kan tänka sej besök....så hur gör man?

Städat, lugnt å skönt är de nu i alla fall...tror jag ska ta mej ett glas rött och läsa lite. GOTT NYTT ÅR på er


  







Av Yvonne - 29 december 2008 21:48

Igår kväll kom fritidshusparet J & E med son och blev kvar till 22-tiden då sonen började bli för trött.


Så idag kom familjen "ljunga". Maria och jag var ut och gick en lååång promenad efter fikat. Sedan blev det matlagning, ätande och korsordslösning innan familjen begav sej hemåt vid 19-tiden. Jo, det har varit mycket trevligt umgänge alla dagar, ända sedan dan före dan, faktiskt.

I morgonkväll tänker vi vara hemma och spela bingolotto...jojo. Men man vet ju aldrig.






Som sagt, jag har faktiskt lite sånt här "ontihalsenåhuvet"...så hur det blir med nyår vet vi inte heller.

I morgon ska vi väl handla lite till helgen i alla fall...hur det n blir.

  







Av Yvonne - 28 december 2008 10:23

Dan före Dan


Julafton


Juldagen


  










Av Yvonne - 23 december 2008 12:56


   







Av Yvonne - 21 december 2008 10:55

Joo, när man till slut fick tid då så har jag handlat..och handlat.

For till staden direkt efter jobbet på fredag, kom hem 19,30. for till Ånge-Fränsta i går morse, sedan till familjen S/L, som följde med hem. Nu har föräldrarna åkt till staden och barna är kvar här över dan. Eilert kommer hem ikväll...och gissa vad vi ska göra i morgo?? Just det, fara till staden.Har aldrig varit så sen med allt tror jag.


Thor med sin cocacola.



Tro inte att dom hade brått att lägga sej igårkväll. Här är det dans framför speglar, det var tydligen jättekul.

Och så VANN JU LARZ-KRISTERS...yyeeees!!


  







Av Yvonne - 16 december 2008 19:40


Och här laddar rektor Stig på för andra gången.


Julkappen från skolan, glad blev jag när jag öppnade och såg att lyktorna var blå. Och julbordet gick bra, maten räckte och alla nöjda...även vi som jobbade, speciellt när vi fick åka hem.

Det var ju meningen att E & Å skulle jobba på hemmaplan idag med, men så ringde E i morse och talade om att det var till att åka till Lindesberg IDAG!

Inte hade vi packat nånting.....de fick han fixa själv, och jag kom hem till tomt hus. Fyra kattor och en hund, men,men. Nu ska jag kolla "Äntligen Hemma Jul".      







Av Yvonne - 15 december 2008 20:30

Förra måndag morgon fick jag ju ringa efter hjälp när det låg träd över vägen. Så i morse, när jag började senare, klarade jag mej för då hade Eilert varit iväg å kapat två träd redan innan jag for...och tre till när dom åkte senare före mej. Men det är lite läskigt att åka under alla hängande träd.  

Nå, jag skulle ju hem också, och Gullvi åkte med. Jag hann bara säga att "det är spännande att åka den här vägen" när jag fick tvärnita, träd över vägen igen.

     Så vi ringde en Eilert och sa; finnsjön!!.....Kommer!

  

Det tar sin tid att komma hem ibland.

  

Undrar vem man ska ringa sen nu då när Eilert inte är hemma??!

    

Tur att man snart är leeeedig!!!

       TJOHO!!                


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards