ysven

Alla inlägg under september 2008

Av Yvonne - 28 september 2008 09:52

Ganska skönt faktiskt. Jag har städat och sovit, klippt gräs och tagit långpromenad, knäppt några kort och matat djur. Igår kväll somnade jag till min nya CD-boksdeckare vid nio ungefär. Så nu ska jag byta gardiner lite här och där, sen blir det nog en promenad i blåsten...men det är ju soligt! Hade tänkt baka också, men det hinner jag inte...kanske.

Kolla in den nya skolflaggan!!! Lustigkurrar finns det. Adjö.


Av Yvonne - 24 september 2008 19:57

Höst och varmt, det är ganska skönt. Det blir ju mörkt så fort, inget fel i det om man inte vill ut å knäppa lite bilder, men det hinns inte med efter jobbet. Så idag kom jag hem lite tidigare...ja, det blev några snabba bilder i trägårn. Tar väl med kameran i morgon och åker lite tidigare hemifrån kanske. När jag ska hem är det garaterat svart, det blir sent i morgon och på fredag med. Nu ska jag hänga tvätt...gónatt.

Av Yvonne - 17 september 2008 20:03

fyller jag år. Det ska firas med jobb-kväll, jobb senare än vanligt på fredag och jobba på lördag. En del har tur.


                                  55-Åringen (snart) 







Av Yvonne - 15 september 2008 21:18

Det var ett tag sen nu.....det har varit helg igen, och jag har jobbat söndag, men lördag var jag ledig. Då var vi ute i skogen hela dagen. Det var lägga/hugga ved på älgpassen, och Christine å jag plockade lite blåbär till en paj. När karlarna åkte hem för att hämta hundar råkade det slinka med en katt!!..men han fick åxå följa med ut i skogen och det gick bra...han kom med hem å.  Fika hade vi med naturligtvis...bullens pilsnerkorv, mackor, kaffe, lite vin, å sånt. Väl hemma gjorde vi blåbärspaj och så blev det surströmming, och sen ostbricka...om nån åt nån ost vet jag inte för de blev go´natt vid nio.....skogen suger, å jag skulle upp i ottan å jobba.

SÅÅÅ, nu har jag jobbat två dar och ska jobba fem till...men på söndag är jag ledig. KANSKE, får man lite älgkött då.........

Av Yvonne - 8 september 2008 21:34

Kolla in mina länkar...det finns en ny bloggare där. Skulle tänka mej att det blir nåt att kolla in. MariaG. Välkommet i gänget.

Ja, jo, måndagen gick ju bra och fort, så det är väl fredag snart igen då.

Maken håller till uppåt Borgafjällhållet den här veckan. Vår egen bil har han, och gissa vad han gjort idag då!!?? Just de´..meka med bilen.

Själv har jag här hemma ikväll tagit en bra promenad, plockat in rabarber, matat djur, sorterat tvätt, tvättat, diskat både med å utan maskin, torkat, plockat, m.m TV;n är på å "inga"tittar..hehe. Kanske dags att lägga sej nu, har lite ny läsning vid sängen. Nattiii...


Av Yvonne - 7 september 2008 17:44

Nyss var det ju fredag, och vad gjorde jag då?? Det har jag redan glömt.

Lördag morgon åkte vi till Ånge och handlade, och sen kom "yrvädret".

Sedan försvann den dagen och kvällen (som vi tillbringade på altanen).

Vi tog en sväng med hunden efter middagen men före lilla ostbrickan.

Ja, och nu har hon åkt hem och Eilert åkt till Borgafjäll på jobb, så då blev det ensamt (  fyra kattor och en hund är ju hemma) igen. Inte ens bilen är hemma. Men bara måndagen har gått så är det fredag igen snart.

Vi var in en snabb sväng till H & M & barnen och levererade en gräsklippare innan vi åkte till Stöde mitt på dagen. Där var det snorigt. Nä, inte i Stöde, hos familjen L/S.

Nu skiner solen, kattorna sover, hunden ylar, och jag får väl plocka lite här å där i brist på annat.   







Av Yvonne - 4 september 2008 20:41

Och i helgen får jag "storfrämmande". Och de ska bli finväder!! Mitt bekymmer är...vad ska vi äta?? Vad vi ska dricka är inget problem. Å ut å gå å göra byn ska vi alldeles säkert. De ska bli så kul...efter fem år, men det ska inte dröja lika länge till nästa gång.

Det står två grytor å puttrar på spisen nu, en med köttfärssås till lasagne, och en köttgryta med lime och cacao/chili krydda. Gjorde en sån (men inte lika) förra veckan som Eilert och Christer tömde i Lördags...ja, jag fick åxå en portion. Men dom fick matdosor åxå. Nu skulle CH hem å spela in " Så ska det låta" - avsnitten, så det skulle dröja ett tag till nästa gång.

Hann i alla fall med en 30-minuters snabb prom. innan jag började med stöket ikväll, så jag är rätt så nöjd å nyduschad nu. I morgon hinner jag städa......Välkommen Yrvädret!!!     







Av Yvonne - 2 september 2008 20:25

..eller orkade inte slå på datorn, men  GRATTIS EVA lite för sent.

Var ut å gick igår när jag kom hem, tänkte ikväll åxå, trots regn, men det finns annat som behöver göras. Det är ju inte så många timmar kvar på kvällen. Stryka, m.m och få undan lite skrot å skräp, får ju främmat till helgen. Just nu ligger Wilmer på strykhögen å sover..så då kan man ju inte stryka...(hihi), när det äntligen är lugnt!! Wilda fick jag plasera hos Sotis, så får han se efter henne ett tag. TV, kan man ju glömma, hinner inte, skulle se ett program igår men höll på somna. Det är full fart på jobbet, och det är ju bra för dagarna går fort, men trött blir man!

Nä, nu ska jag åtminstone vattna lite döende blommor.   







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards