ysven

Alla inlägg under oktober 2009

Av Yvonne - 29 oktober 2009 18:12

Nu har jag gått med Ricko i två mornar. Jag får lura honom lite för att få på kopplet utan problem, men det funkar. 

Så jag försöker få in lite rutiner på dagarna nu när jag inte ska jobba. Upp vid sex, mysa lite med kaffe, korsord,m.m.

Vid halv tio en 1till 1½ timmes promenad med Ricko. Sedan blir det alltid sånt som tvätt, strykning, bakning, städning, eller nåt annat nödvändigt som alltid blev helgfix förut. Och ute finns det också göra. Igår klippte jag buskar, satte ljus i utegranen och städade ihop. Medan jag var ute kom Elisabeth och Jocke och tyckte att jag kunde komma till dem sedan...vilket jag hade tänkt, och gjorde. Nåväl, där blev jag några timmar, drack kaffe, vin och åt grillkorv.

På kvällen kom dom hit i stället, och det blev lite surr...och vin. Missade "Bonde...", men det gjorde inget.

Samma visa idag, lååång promenad, det var såå härligt, frost och 3-. Tvättat, bakat, städat ( snart klar), legat på spikmattan (skönt efter prom.) Strykit lite osv. Skitkul att läsa om va?!

I morgon ska jag ner till frissan....OM...bilj....n startar, vilket den inte gjorde ikväll. Kör motorvärme hela natten nu. Den startade ju igår, och JO, det finns bensin i den.

Eilert är på väg hem, kommer väl i natt nån gång. Och hur mycket folk det blir här i helgen har jag ingen aning om...de märks väl i morgon.  Jag ska i alla fall handla i morgon ...så det räcker.

Ska bli spännande att se hur många jägare dom är i helgen, förmodligen två...hehe. Så när vovven är i skogen får jag väl traska själv, om inte "halta Lotta" klarar en promenad.

I kväll ska jag faktiskt slå igång en film, den jag lånade av dej Maria......och jag köpte choklad!!


                                                  

            Bye







Av Yvonne - 28 oktober 2009 07:46

Igår tänkte jag städa upp lite och sedan gå ut, det verkade bli skapligt väder. Jo hejsan, när jag börjar städa då STÄDAR jag. Och TVÄTTAR, det tog hela dagen och finns lite kvar idag också. När klockan var 18,30 så gav jag upp i alla fall. Satte mig väldigt nöjd framför tv:n med ett glas vin....och höll på att somna. Fick kämpa för att se äntligen hemma, men sen blev det natta.

lyktor   Glögg   mera lussebullar   Snart är det dax för lite glögg och lussebullar, baka och pynta. Men först är det ju........."skräckhelgen".Spöket Christine  


Nu ska jag duscha och mata hunden.......







Av Yvonne - 25 oktober 2009 10:11

Dansbandskampen. Det var det sämsta vi sett nån gång, kommer inte att titta i fortsättningen. Hade vi vetat det innan så kunde E fått sett hockeyn.

  Malin gjorde negerbollar, ( jo det heter så). Det var nog meningen med lite "dippa grönsaker" också, men ingen orkade nåt sånt efter middagen. Så det blev lite vin (öl) och titta på dålig tv. Ställa om klockor och tidig kväll.

  Milla kollar på Mora Träsk


Idag har Christine och jag lagat DVD:n. Jag köpte ju en ny förra lördagen då den gamla inte funkade. Så i går ville Moa kolla på Lilla Röda Traktorn, men fodralet var tomt. Shit, undrar om den sitter i gamla DVD:n å spökar?? Jodå, upp på vinden och hämtar den och skruvar upp...där ligger skivan. Haha, så nu har vi två dvd, tre parabolboxar...och en tv. Dax att köpa en HD-TV då kanske? Men vart ska man ha tv nummer två??? Inredning av vinden, jodå, men det blir dyrt tv-tittande. Men det skulle behövas, lite ont om sovplatser i helgen. En familj till så vete f*n vart dom skulle fått sova.

En älg blev det i går i alla fall. Nu får vi snart höra om det hänt nåt på morgonen. Surväder är det idag, all snö borta. Det var lite mysigare igår när det småsnöade mest hela dan.

Nu ska jag göra "halta Lotta" sällskap i soffan.                    







Av Yvonne - 24 oktober 2009 10:21

Igår på fikat fick jag mer blommor och paket....trodde det var överstökat i tisdags men inte då. Men en fin iittalaskål säger man ju inte nej tack till.

  Inte blomman heller. Blev perfekt i v-rummet.

Ja, så när jag åkte hem så handlade jag inte så mycket. Vi skulle ju vara ensamma på kvällen och F & C skulle komma i morse. Jodå det gjorde dom. Men när jag höll på som bäst med städningen igår så ringer Malin och vill komma...klart dom får det. Slutstädat!! Ingen ide med sju pers extra i helgen.

         

Nu är det jakt, resten har åkt för att införskaffa mera mat, bara jag å mollan å moa hemma. Vi kokar gröt och skär kål, för det ska bli kålpudding till middag. Gott. 







Av Yvonne - 20 oktober 2009 21:50

I går hade jag tänkt köpa en tavla. Men eftersom E hade bilen så kunde jag inte göra det på lunchen...så det skulle bli idag istället. På personalfikat i morse blev jag typ avtackad, eller vad man säjer, eftersom jag jobbar sista veckan.

Blommor och presentkort...på 900:-, ojoj. Jag blev jätteglad, för det räckte nästan hela vägen fram till tavlan!!!!!

    Den hänger nu på min vägg...och väntar på en till....en speciell.

TACK, mina arbetskamrater.                          







Av Yvonne - 16 oktober 2009 10:17

       

Grattis Simone       Igen







Av Yvonne - 16 oktober 2009 07:20

Idag är det skitväder, blåst, regn och tre plusgrader. Igår såg Eilert en stor varg när han åkte ut på pass, så nån älg blev det inte. Finns det varg, finns det ingen älg...suck.

Ja, jag är ju hemma och förkyld, men det börjar bli bättre...undrar om jag missat sprutan nu när jag inte jobbat dom här tre dagarna?! Vi skulle få på jobbet vecka 42. Idag hade jag och (även hon sjuklig) Christine tänkt åka till Å och handla på em...får se hur pass halt det är. Jo, för i morgon ska vi till André och Simone och gratta dem, och då måste jag ha present med även till A, Simones är ju fixat redan. Ska också hämta mattor till tvätt hos Ljungaborna.

  Här sitter Christine i pyjamas och lär sej hur bloggen funkar.

        Vi var också ut på en lång promenad igår, det var ju jättevarmt. C hade tagit på sej mössa, men den fick Bore låna efter ett tag. Inte populärt..hihi.

Nu blir det nog lite morgon kaffe.        Simone Oskyldig







Av Yvonne - 13 oktober 2009 21:23

Har nyst och snorat och snörvlat idag. Får se hur fortsättningen blir. Här ligger snön kvar, en par tre cm. Minusgrader även på dan skulle jag tro, för nere i F har det varit max + 2 idag och det var -1 när jag åkte hem ikväll.

I morgon kommer gänget...Herr E, Fredde, Christine och alla djuren. På lördagmorgon ska jag åka till Bergsåker och gratta fyllåringarna. Kaaanske, kaaankske att nån åker med mej, ja, annars åker jag själv. Och på lördagkväll är det Älgtjoa...då ska jag vara snorfri...tänkte jag. HaDe!!   







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards