ysven

Alla inlägg den 20 maj 2012

Av Yvonne - 20 maj 2012 13:37

. . . KAMINEN. Vi har pratat om det i flera år, att den stora fula kaminen ska ut eftersom vi inte använder den. Och det beror på att det blir kondensvatten som rinner ner i v-rummet när man eldar i den.

Så när vinkylen kom hem. . . .åkte kaminen äntligen ut.

                 

Man får tacka Leffe så mycket för hjälpen.....eller det gjorde vi ju på kvällen. Birgitta och jag gjorde det vi kunde också.

På torsdagkväll kom Stig och So. So kom hem efter 8 månader hemma i Thailand.

    Och jag fick den här fina vändbara duken av henne.


 


I går var vi först på 70-årsuppvaktning. . . .eller vi kan säga så här : Eilert var på 70-årskalas, och jag jobbade på kvällen. Jag kom hem vid 20,25 och en halvtimme senare kom E hem. Jag var så trött när jag kom hem att jag inte ville gå tillbaka till kalaset. Vi myste ner oss i soffan och slötittade på TV i ställen och öppnade en flaska rött.

  Jobbelijobb en lördagkväll på Ålsta.

Nu är det söndag, Eilert ska åka på jobb på em, familjen Sjödin tänker mellanlanda här på väg hem från Järvsö och. . . . ja sen är det väl kväll. Hoppas på bättre och varmare väder till veckan gör jag, så man kan vara ute och göra nåt.

På fredagkväll tänker vi för första gången åka till Ånge på Kulturnatten.

Och sedan hoppas man att bilj......veln blir färdigfixad nån gång. . . . . . . . . God Söndag på er.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards