ysven

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Jaktdax.

Av Yvonne - 9 september 2010 19:10

Nu har man varit lat igen på den här sidan. I kväll är det lugnet före stormen...till veckan börjar jakten och i morgon kommer "jägarinhysingarna".

Annars jobbar jag, med bra tider och bra väg till jobbet, och mycket bra folk.

 

Rosie bakar....och jag lagar mat.

 

  En "ofärdig" Tårta.

  Rosie tjyvar en bit av Klaus tårta.

  Och så ska man inte visa bilder på att han äter tårta...  

Katter tror jag vi ska minimera här snart. Nyss kom Wilmer hem efter att ha varit borta 1½ vecka...då slåss Sigge med han!!! Dom har väl aldrig slagits förr!!1

Kattungar är det  tre kvar nu i nån vecka till.

  Här är sista bilden på alla fem, för......

  ..här åker Mr Cool till sitt nya hem. Och samma dag åkte "Sjödinkatten" upp till sitt nya hem.

Så har jag köpt en barnresesäng av Emma till alla små nytillskott som inte ser ut att bli nån hejd på. En om året håller än. Snart kommer nummer nio, och i februari nummer tio. tur att man köpt en bil med plats för många.

Nu blir det in i duschen och sen lite tv, börjar kännas som höst. Birgitta och jag har varit duktiga i två veckor nu med promenaderna, utom en kväll då jag hade sån ledvärk och var helt slut. Sov i stort sett hela kvällen. Men efter ipren, kaffe och sömn så var jag pigg igen. Nej nu ska jag försöka slänga ut katter som slåss......








 
 
Yrvädret

Yrvädret

9 september 2010 21:21

Härliga katter, men jag kan förstå att du blir litt lej...;). Lycka till med jakten! Hälsningar från republiken Jemtland

http://msomimaria.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:48

  Katten Jansson, även kallad Snokobert, Galne Gunnar, m.m. Äter kalaspuffar å mjölk, pannkaka, delar en tallrik spagetti å köttfärssås med hunden...förutom kattmat då. ;-) ACE   KRUT   ERNST                          ...

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:15

  Började skottan snö klockan 10,00, och nu är klockan 15,18. SNÖVINTER alltså. Eilert är ute än. Mitt beslut att ta pension och inte jävlas en vinter till var nog rätt. Jag får sova hur länge jag vill, behöver inte gå upp kl. 04,00. Ingen stress, d...

Av Yvonne - 6 januari 2017 12:11

Konstigt att jag klickade in här exakt ett år efter förra inlägget. Blir nog inte fler än en gång om år. Och inte har jag några decemberbilder heller....så det får bli diverse höstbilder.     Äntligen en läshörna blev det.           ...

Av Yvonne - 6 januari 2016 15:11

Så var det ett nytt år. Idag är det minus 20 grader här, och i morgon börjar jobb igen. jaja bara att gilla läget      Bilder från december då.   mycket snö var det ;-).     HALT var det!!!!!         Mycke kött fick vi i alla fa...

Av Yvonne - 10 november 2015 13:07


Fyra månader sen sist, och den senaste månaden utan internet hemma. Uppgraderingen till 4G har bara krånglat för oss. Därför sitter jag nu på jobbet å bloggar. Måste ta med datorn hit för att kunna fixa med räkningar å annat som ska göras i tid. N...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards