ysven

Alla inlägg under oktober 2009

Av Yvonne - 12 oktober 2009 18:12

Den lär väl försvinna...hoppas jag. men i morse toksnöade det ända ner till Finnsta, sen blev det regnblandat.

Två vinterdäck på lagning som jag skulle hämta när jag åkte hem, men det blev bara ett. Det ligger nu i bilen i väntan på nästa punka. Ja, och här snöar det än, så i morgonbitti är det nog vitt ute. Hoppas jag tar mej upp från gården...å gör jag inte det då stannar jag hemma.

       

Men det är nog fint också....fanskapet.


                                                  
                   André







Av Yvonne - 11 oktober 2009 20:40

                   

Av Yvonne - 11 oktober 2009 09:04

 

Som fyller fem år idag. 







Av Yvonne - 9 oktober 2009 17:57

Äntligen Fredag...igen. Siwan och jag kom samtidigt på jobbet i morse ca 06,20. När vi gick genom matsalen  sa vi båda samtidigt ; om klockan vore halv tre ändå, suck. Men den blev ju det till slut. Ändå var jag inte hemma förrän 16,15. Skulle handla lite mjölk, och presenter till två damer som fyller år. Molly på söndag och Simone på fredag.

Ja, Andre, du fyller på måndag, du blir nog inte utan du heller.

Fick hjälp med maten också ikväll. Baconlindad frukostkorv, som E lärt sej av Stellan, och hemgjort mos...gött.

Sedan ett glas rött såklart, och nu tänker jag inte göra NÅT ALLS.  tjenixen.







Av Yvonne - 8 oktober 2009 17:19

Efter en och en halv vecka med ...typ inga signaler...krångel, så har Eilert idag balanserat på taket och fixat det här. Naturligtvis blev det krångel precis när jag skulle batala räkningar, men det löste sej med en liten dosa och alla räkningar hos Henrik då. Tur att jag hade fått den....den lilla manicken som gör att man kan använda en annan dator.

Så i helgen som var då, var Eilert i Oslo och jobbade, och jag hade besök  hela helgen av familjen Larsson/Sjölund. Kul. Ja, vi hade lite klätter och skrik för oss för att lösa dator problemet...men vi gav upp.

  Ute var vi också...tittade på ett stinkande älghuvud bland annat.

    Och så var det is i vattentunnan som vi måste plocka upp och sen tömma tunnan. Blåste rätt så bra gjorde det, så sen gick vi in och fikade "damsugare"...och bakade äppelmuffins.

På söndagen snöade det hela dan, det tyckte i alla fall barnen var kul......inte jag. Men då skulle dom vart här på Tisdagkväll, för då blev det fem cm på backen. Eilert kom hem vid halv två på natten från Norge. Dom satt där dom satt i en backe i Trysil och väntade på en bärgare i två timmar innan dom kunde fortsätta hem...i snö med sommardäck. Sedan på onsdagmorgon fick jag åka med honom ner till Fränsta, för då hade jag ( min andra) punktering på min bil.....(jävla väg).

I morgon FREDAG, och sedan har jag två veckor kvar att jobba. Den sista (tredje) är det lov och jag tar ut mina sista semester och kompdagar. 







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards