ysven

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Onsdag/Torsdag

Av Yvonne - 29 oktober 2009 18:12

Nu har jag gått med Ricko i två mornar. Jag får lura honom lite för att få på kopplet utan problem, men det funkar. 

Så jag försöker få in lite rutiner på dagarna nu när jag inte ska jobba. Upp vid sex, mysa lite med kaffe, korsord,m.m.

Vid halv tio en 1till 1½ timmes promenad med Ricko. Sedan blir det alltid sånt som tvätt, strykning, bakning, städning, eller nåt annat nödvändigt som alltid blev helgfix förut. Och ute finns det också göra. Igår klippte jag buskar, satte ljus i utegranen och städade ihop. Medan jag var ute kom Elisabeth och Jocke och tyckte att jag kunde komma till dem sedan...vilket jag hade tänkt, och gjorde. Nåväl, där blev jag några timmar, drack kaffe, vin och åt grillkorv.

På kvällen kom dom hit i stället, och det blev lite surr...och vin. Missade "Bonde...", men det gjorde inget.

Samma visa idag, lååång promenad, det var såå härligt, frost och 3-. Tvättat, bakat, städat ( snart klar), legat på spikmattan (skönt efter prom.) Strykit lite osv. Skitkul att läsa om va?!

I morgon ska jag ner till frissan....OM...bilj....n startar, vilket den inte gjorde ikväll. Kör motorvärme hela natten nu. Den startade ju igår, och JO, det finns bensin i den.

Eilert är på väg hem, kommer väl i natt nån gång. Och hur mycket folk det blir här i helgen har jag ingen aning om...de märks väl i morgon.  Jag ska i alla fall handla i morgon ...så det räcker.

Ska bli spännande att se hur många jägare dom är i helgen, förmodligen två...hehe. Så när vovven är i skogen får jag väl traska själv, om inte "halta Lotta" klarar en promenad.

I kväll ska jag faktiskt slå igång en film, den jag lånade av dej Maria......och jag köpte choklad!!


                                                  

            Bye







 
 
Ingen bild

Monis

29 oktober 2009 19:51

Hej, önskar vi bodde lite närmare varandra så vi kunde ta en morgonpromenad tillsammans ibland. Det är ju så tråkigt att promenera själv, man kommer liksom inte igång....

Ha det gott ! Hälsningar Monis

 
Yrvädret

Yrvädret

31 oktober 2009 14:11

Trevlig helg på er alla! Små och stora Spöken! Själv har jag legat hela dagen...vet inte om det är flunsan?! Är bjuden på middag ikväll, måste försöka kurera mig! Kanske värma en glögg??? Kram från Yrspöket

http://msomimaria.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

31 oktober 2009 18:59

angående frågan du ställde inne på min blogg; om vad vid ska göra med bilderna på Malin. Malin har tänkt göra en kalender eller likande.. eller bara framkalla och hänga på väggen, tror jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:48

  Katten Jansson, även kallad Snokobert, Galne Gunnar, m.m. Äter kalaspuffar å mjölk, pannkaka, delar en tallrik spagetti å köttfärssås med hunden...förutom kattmat då. ;-) ACE   KRUT   ERNST                          ...

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:15

  Började skottan snö klockan 10,00, och nu är klockan 15,18. SNÖVINTER alltså. Eilert är ute än. Mitt beslut att ta pension och inte jävlas en vinter till var nog rätt. Jag får sova hur länge jag vill, behöver inte gå upp kl. 04,00. Ingen stress, d...

Av Yvonne - 6 januari 2017 12:11

Konstigt att jag klickade in här exakt ett år efter förra inlägget. Blir nog inte fler än en gång om år. Och inte har jag några decemberbilder heller....så det får bli diverse höstbilder.     Äntligen en läshörna blev det.           ...

Av Yvonne - 6 januari 2016 15:11

Så var det ett nytt år. Idag är det minus 20 grader här, och i morgon börjar jobb igen. jaja bara att gilla läget      Bilder från december då.   mycket snö var det ;-).     HALT var det!!!!!         Mycke kött fick vi i alla fa...

Av Yvonne - 10 november 2015 13:07


Fyra månader sen sist, och den senaste månaden utan internet hemma. Uppgraderingen till 4G har bara krånglat för oss. Därför sitter jag nu på jobbet å bloggar. Måste ta med datorn hit för att kunna fixa med räkningar å annat som ska göras i tid. N...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards