ysven

Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

Där åkte den....

Av Yvonne - 2 februari 2014 10:23

          Äntligen blev det mer än bara snack......kan ju bero på att jag blev less på att det inte hände nåt. Så igår reste den från taket med hjälp av Eilert Stig och Johnny Jansson.

Tyvärr missade jag själva raset, hade ju Ace inne och kubb i ugnen, synd.

Idag tänkte jag äntligen baka lite bullar....meeeen...jästen gick inte att använda, den hade blivit blöt och möglig, måste kolla tempen i kylen nu.

Förra lördagen var det kalas för Tycko som fyllde 80 år. tog endast två bilder....haha, dåliga.

 

De muntra syskonen (4 av sex) Frykman...hahaha.

Jaja, så kan det bli ibland. I går gick vi till Leffe och Birgitta och spelade lite finne.

Middagen igår blev Kassler Bombay, ett recept jag fick av Lena på jobbet. Det blev en favorit, jättegott.

 

Vädret är ju en historia för sig, bara grått trist dimmigt eller snö...som, som tur är, inte växer speciellt mycket på höjden...om ni fattar ;-)

Nä, nu får det bli lite sol så snön försvinner. Jag måste nog pallra mig ut ändå, med mina nya skor med dubbar så har ju risken att halka minskat i alla fall. Så idag blir det till att testa dom riktigt, blev bara en kort tur till Birgitta igår.

En vecka kvar nu tills maken fyller 60 år. Men, som jag, så har han avtackat sig uppvaktning. En del bryr sig ju inte om det, men vi slipper i alla fall en massa stök. Kommer det nån så får dom ta det som det är.

Men den 7:e Mars är vi båda, för att vi fyllt år, bjudna på hemlig utflykt av Fredde och Christine. JAG vet vad det blir, men inte E. hihih. Det blir nog kul.

                                                  
                             Goförmidda.



 
 
Maria

Maria

3 februari 2014 10:57

Ja, det såg muntert ut på kalaset :) Mina fina farbröder och fastrar <3 <3. Hälsa o gratta Tycko i efterskott!
Hur gott såg inte kassler bombay ut då? Tar gärna receptet!!
Kram!

http://www.namia.blogg.se

 
Ingen bild

Yvonne

3 februari 2014 19:14

Kan jag skicka recept på mail??

 
Maria

Maria

6 februari 2014 10:25

Absolut!! Skicka det på maria_frykman@hotmail.com
Tack o kram!

http://www.namia.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:48

  Katten Jansson, även kallad Snokobert, Galne Gunnar, m.m. Äter kalaspuffar å mjölk, pannkaka, delar en tallrik spagetti å köttfärssås med hunden...förutom kattmat då. ;-) ACE   KRUT   ERNST                          ...

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:15

  Började skottan snö klockan 10,00, och nu är klockan 15,18. SNÖVINTER alltså. Eilert är ute än. Mitt beslut att ta pension och inte jävlas en vinter till var nog rätt. Jag får sova hur länge jag vill, behöver inte gå upp kl. 04,00. Ingen stress, d...

Av Yvonne - 6 januari 2017 12:11

Konstigt att jag klickade in här exakt ett år efter förra inlägget. Blir nog inte fler än en gång om år. Och inte har jag några decemberbilder heller....så det får bli diverse höstbilder.     Äntligen en läshörna blev det.           ...

Av Yvonne - 6 januari 2016 15:11

Så var det ett nytt år. Idag är det minus 20 grader här, och i morgon börjar jobb igen. jaja bara att gilla läget      Bilder från december då.   mycket snö var det ;-).     HALT var det!!!!!         Mycke kött fick vi i alla fa...

Av Yvonne - 10 november 2015 13:07


Fyra månader sen sist, och den senaste månaden utan internet hemma. Uppgraderingen till 4G har bara krånglat för oss. Därför sitter jag nu på jobbet å bloggar. Måste ta med datorn hit för att kunna fixa med räkningar å annat som ska göras i tid. N...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards