ysven

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Dom växer.

Av Yvonne - 26 oktober 2012 11:13

Nu är dom fyra dagar, och växer gör dom. till och med "minsta".

   


Så var det helg igen. I dag är jag inte riktigt nöjd. Vaknade vid halv fyra, låg å retade mig på Callans som aldrig kommer och tar våra vindfällen. kontaktade dom i april, skulle komma i slutet på maj. Flera samtal i sommar och jodå, fick nya besked hela tiden. Senaste budet var fredag för tre/fyra veckor sedan att "till veckan kommer en huggare och en skotare".....har dom kommit??!! Nähädå.

Sedan är jag inte överens med vare sig vågen eller blodsockermätaren....det står liksom still!!!!! Har ju nyss börjat med tabletterna, men motion och (nåja maten kanske det är lite sådär med).....Hmmm, klev upp fem i alla fall, det var ingen ide att ligga där å inte kunna sova. Fixade klart räkningar, tvättade två maskiner tvätt, ringde den där callansgubben. . . inge svar. . .som vanligt.

Vitt på backen är det nu, lagom tycker jag, det räcker...hahah. Ska väl snart ut å gå. . även om lusten inte finns idag. . .beror nog på humöret.

Men det är ju fredag, så man får väl skärpa till sig. Var och hämtade ett paket och handlade i går. Fick hem en klänning som jag blev mycket nöjd med ( nåt positivt i alla fall), och E fick en ny morgonrock och långissar.

I kväll kommer fredde och christine tillbaka, dom, eller hon, har ju varit här sen tisdag. Men i kväll ska dom träna så fredde hämtade Ch i går då.

Så då är det jakt igen, och packa mera kött på söndag igen. . . . .


 

Hänga tvätt å ge sig ut nu då.  Godagens.

 
 
Ingen bild

Monis

26 oktober 2012 13:42

Men vad tråkigt att du fått diabetes, men det ordnar sig säkert eftersom du är en suverän kock. Men rätt sorts mat så ska det nog gå att få till ett stabilt och fint blodvärde.
Hör av dig om du har vägarna förbi så håller jag kaffepannan varm.

 
fru Naggen

fru Naggen

27 oktober 2012 08:17

Jomen, det ska jag göra....om du är hemma då ;-)

http://ysven.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:48

  Katten Jansson, även kallad Snokobert, Galne Gunnar, m.m. Äter kalaspuffar å mjölk, pannkaka, delar en tallrik spagetti å köttfärssås med hunden...förutom kattmat då. ;-) ACE   KRUT   ERNST                          ...

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:15

  Började skottan snö klockan 10,00, och nu är klockan 15,18. SNÖVINTER alltså. Eilert är ute än. Mitt beslut att ta pension och inte jävlas en vinter till var nog rätt. Jag får sova hur länge jag vill, behöver inte gå upp kl. 04,00. Ingen stress, d...

Av Yvonne - 6 januari 2017 12:11

Konstigt att jag klickade in här exakt ett år efter förra inlägget. Blir nog inte fler än en gång om år. Och inte har jag några decemberbilder heller....så det får bli diverse höstbilder.     Äntligen en läshörna blev det.           ...

Av Yvonne - 6 januari 2016 15:11

Så var det ett nytt år. Idag är det minus 20 grader här, och i morgon börjar jobb igen. jaja bara att gilla läget      Bilder från december då.   mycket snö var det ;-).     HALT var det!!!!!         Mycke kött fick vi i alla fa...

Av Yvonne - 10 november 2015 13:07


Fyra månader sen sist, och den senaste månaden utan internet hemma. Uppgraderingen till 4G har bara krånglat för oss. Därför sitter jag nu på jobbet å bloggar. Måste ta med datorn hit för att kunna fixa med räkningar å annat som ska göras i tid. N...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards