ysven

Alla inlägg under april 2011

Av Yvonne - 15 april 2011 13:34

 

Av Yvonne - 13 april 2011 09:12

 
  

Av Yvonne - 12 april 2011 15:52

I går städade och tvättade jag som en tok. För att det behövdes, och för att det skulle vara strömlöst i dag mellan 10,00 och 15,00. Typiskt på en dag jag är ledig. Ja, vad gör man när det är strömlöst då ? Mörkt blev det för det är ju inget vidare väder. Om det varit sol, inga problem. Jag tänkte att rensa i garderober och skåp kan man ju göra...hmm, det blev inget av med det heller. Satte mig för att lösa korsord i skenet från stearinljus.....och blev sååå trött. Så jag la´mig på soffan under en filt. Vaknade av telefonen efter två timmar. Det var Rosi som ringde och sa att jag inte behövde komma i morgon, det är så lite folk. Det går åt skogen med mina timmar den här månaden. Ska helst jobba 50 tim/mån. i 6 månader för att få nya dagar.  Jag har ju sökt ett jobb, men inte hört nåt än. Fick nu höra idag att det inte är helt kört. Sedan ringde en från af och talade om hur jag skulle göra för att inte förlora min nuvarande ersättning när mina dagar tar slut. Så med andra ord känns det lite mindre hopplöst nu...det brukar ju ordna sig till slut allt.

Ja, så då är jag ledig i morgon också, och kan göra det som inte blev av i dag. Nu blir det gym om en timme, och sedan är det kväller ;-)


  Och snart är det påsk. Detta ägg har Maria Sjölund tillverkat av bakmassa, (dock inte karamellerna) och målat. Duktig hon :-)      

Av Yvonne - 11 april 2011 12:36

I fredags kom Fredde och Christine. Det blev en tur till gymmet innan det blev middag. Lördagen skulle vi tillbringa nere på isen, så "gubbarna" skulle upp tidigt för att åka ner och sätta ut angeldon. Jag vet inte riktigt vilken tid dom lade sig, Christine och jag satt nog uppe till tre i alla fall. Klockan skulle ställas på halv fem...vilket jag gjorde....men INGEN hörde när den ringde. Så när jag vaknade kl. 8,00 låg herrarna fortfarande och snarkade. Gissa om det blev fart på dom!! Fredde ställde ryggsäcken vid kylen och SLÄNGDE ner packningen...det viktigaste...sen drog dom. Den största packningen fick vi sköta..och BÄRA ...ner till sjön nästan. Vi hade i alla fall en jätterolig dag där nere, trots att det stormade och att isen var så blank att när man stod på den så BLÅSTE man iväg.

                                                       

Någon middag blev det inte på lördagen, vi åkte hem från sjön vid 19-tiden. Vissa var rätt så vingliga på benet ;-) Icke MIN Man dock :-).

Vi skulle senare på kvällen få lite besök, och det fick vi. Synd bara att jag somnade innan, så Christine och Eilert fick underhålla gästerna. den vinglige mannen F sov nästan innan vi var hemma, så den kunde glömmas direkt.

I går åkte Eilert med F & C när dom for hem. Dom släppte av honom hos Anders för att åka till Ludvika på jobb. Så nu börjar dom här ensamma veckorna, men pengar behövs ju. Kvar"glömt" på Naggen denna gången blev en katt, som kom hem i morse när jag skulle åka och jobba. Men det är inte första gången han blir kvar här.

Nu blir det tvätt och städning, vilket behövs efter den här helgen.


                                                  
     








Av Yvonne - 8 april 2011 08:25

I går ringde Andre´och talade om att han och Lisa ska skiljas. Tråkiga nyheter, men dom är inte ovänner. Och vad kan väl jag säga om det, har ju, som så många andra,  gjort det själv. Jobbigt nu då, men det ordnar sig nog. Och Lisa är mitt barnbarns mamma och lika välkomen i fortsättningen.

  I kväll kommer Fredde och Christine, det ska bli angling på sjön i morgon...och  verkar det bli. Nu till dagens göromål.







Av Yvonne - 8 april 2011 08:19

  April 2006.







Av Yvonne - 5 april 2011 08:39

                        

Av Yvonne - 2 april 2011 13:18

Fredag bestämde vi att vi skulle åka ner till Byn med tjejerna och vara där tills Malin och Johan kom hem. Vi fixade en tårta som vi tog med oss. Innan vi hann åka fick vi reda på att dom skulle få komma hem redan på fredagskvällen.

Så vi packade och for iväg, handlade en present och åkte till Byn och började elda. Varmt skulle det vara när Leo kom hem tyckte "Moffan". Och Varmt blev det!!

När Malin, Johan och Leo kom så hade tjejerna somnat. Johan öppnade en flaska bubbel som vi firade med. Så mycket mer blev det inte, för alla var trötta och klockan mycket.

              Idag på morgonen blev det tårta till frukostfika. Glömde ta en bild, men lika bra det för garneringen hade smält ut lite.

Sedan sa vi hej och åkte till Anders och Karin, fikade även där och lämnade lite deklarationsjobb till Anders.

Nu är vi hemma, och om nån timme blir det gymmet. Hittade förresten en vinbox (?) bak i bilen med en skvätt kvar i (?)...så man får nåt glas i kväll. Undrar vem som lämnat den där !? Det är i alla fall inte min. Trevligt att mysko saker hittas ibland som omväxling till allt som försvinner. GodDagens på er.  







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards