ysven

Alla inlägg under februari 2011

Av Yvonne - 11 februari 2011 17:42

Då var det helg igen, och en jäkla tur att jag inte skulle jobba idag. Christine åkte med mig hem i går, och redan då..mitt på dan.. var det en pärs att köra bil sedan man svängt av 83;an. Snö och blåst så in i norden. Fredde kom på natten sedan han jobbat klart, och han tog sig nästan inte hit. Vi skottade en del på förkvällen, och sedan mitt i natten när Fredde hade kommit. Resten idag..det vi orkade med. Nu är i alla fall Eilert på väg hem. Så nu väntar vi med smörgåstårta och gräddtårta...en ful jäkel...Och när traktorn är lagad så får han skotta färdig gården. Grattis 57- åring.


Ja, och även Fredde har ju fyllt år....Grattis 29-åring.

Så vi får väl fira lite i helgen då

           

Nattskottning


              Pådagenskottning.


Våra glasögon har kommit till Specsavers, och jag hade hoppats få åka ner och hämta dom i helgen, men vi får väl se. Eilert måste ju också följa med för tillpassningens skull, men traktorn lär väl gå före...hahaha

Nä ni, nu ska vi äta lite kalops här och jag tror jag ska ta mig ett glas vin nu.   








Av Yvonne - 5 februari 2011 22:42

Hemma igen. Vi har varit på "trisskrap" med middag hos Gullvi. Nästa gång är det våran tur. Det får bli i juni så man kan hålla till ute..med lite tur.

  Och här ser ni kvällens + blivande sekreterare försöka reda ut redovisningen, hahahaha..

Vinsten blev denna gång 175 :- på 30 lotter...vilket skämt.

 Ja, så gingo vi hem på kvällningen efter mycket god mat och många skratt. Vad då ??? Maken lägger sig på gästsängen för han har ont i ryggen...och SOMNAR!!!!

Så här sitter man ...tur det finns FB och vänner där som man kan "prata" med.

Förra lördagen var vi till Birsta och handlade, och beställde nya glasögon, båda. hoppas vi får hämta dom nästa helg. Till veckan har vi två födelsedagar, Fredde 29, och Eilert 57. Det får vi fira på fredag...ja, eller lördag då.

Panelen i hallen kom upp i går, och det resterande hoppas jag sker nästa helg.

Nu tror jag det får bli go´natt för mig också...blir så trött av det sövande ljudet från maken.....







OJ

Av Yvonne - 5 februari 2011 12:23

Ojoj, det är redan den 5 februari...och jag har inte bloggat sen 28 jan. Nog har det funnits att skriva om, men,men. Nu har jag inte tid heller, vi ska på Triss hos Gullvi. Me jag vill bara tacka Maywie för hjälpen med att fixa min fina Marilynklocka här på bloggen. Återkommer senare. 







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards