ysven

Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

GodMorgon

Av Yvonne - 11 juli 2010 09:27

Kanske man skulle uppdatera lite här då. nog har jag väl haft tid, men kanske ingen inspiration. Vad har vi gjort då ?? Jag har inte kunnat klippa gräset så det är jättelångt nu (onnfoten ). Jag har inte städat, jag har inte lagat nån mat ( äter det som finns ändå ), jag har inte bakat ( köpte nå kex), o.s.v

Jobbat en vecka har jag, det har gått bra, och veckan gick fort, enda problemet var att foten inte var så trevlig att gå omkring med hela dagar på stengolv, ajajaj.

Men det verkar bli bättre nu, i alla fall utan skor känns det bra.

I fredags åkte Eilert med ner på morgonen, och när vi åkte hem hade vi tre små flickor med oss. Vi skulle vara "barnvakt" till lördag em. Och det gick väl bra.

På kvällen var Christer och Marie med barnen Moa och Melvin här, en trevlig kväll på altanen och barnen härjade runt fritt i huset..vilket syns spår av än eftersom jag inte hunnit rätta till det problemet än. För det var så att när dom skulle åka hem på nattkröken (fyra pers på en liten fyrhjuling..haha vilken syn) så fattades Maries telefon. Vi letade och letade, men hittade ingen. Bestämde att vi fick fortsätta dagen efter. Jag sov på altan och E och barnen i sovrummet, och gästsängen var ju upptagen av Selma med fem kattungar så jag fick inte plats nå annan stans. Vaknade vi halv sju av att Matilda satt ensam i hallen och sjöng och lekte med spik (?). Efter lite dusch och kaffe satte jag igång med letandet igen. Eilert och barnen letade också, och Marie skulle komma ner och fortsätta. MEN..till slut när jag hade vänt upp och ner på det mesta så började jag plocka ur burksamlar bagen....DÄR i botten i en pöl av öl och cider ligger telefonen, nedsläppt av ett klåfingrigt barn.

  Här kommer en GLAD Marie och hämtar dyrgripen. Ja, dom blev kvar ett bra tag, Moa och Melvin ville leka och gosa med kattungar bl.a Johan och Malin kom strax efter för att hämta sin flickor.

När dom åkt hem började jag städa, sedan kom Birgitta, vi skulle fika, E ringde efter Leffe, och ja, som ni förstår blev det inget mer städande. Kvällen tillbringade E och jag för oss själva på altan i lugn och ro med nån öl och lite rosévin och en dator lyssnandes på gamla humorklassiker bland annat.

        Och som ni väl inte har missat så har vi ju fått fem kattungar.

Nej, nu tror jag att jag får gå ut i solen ett tag, röjning ute står på schemat idag, får väl ta å sparka igång medhjälparen HeHe..








 
 
Yrvädret

Yrvädret

11 juli 2010 10:31

ÅH vilka söta kattungar! Tänk att du inte gjort nåt..."bara Jobbat"!!! Du är rolig du! Sköt om fot och dig själv nu! Kram

http://msomimaria.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

maria

11 juli 2010 12:19

Söta goa små kattungar! Fast jag vill inte ha nån, det räcker med Kurre och Bingo. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:48

  Katten Jansson, även kallad Snokobert, Galne Gunnar, m.m. Äter kalaspuffar å mjölk, pannkaka, delar en tallrik spagetti å köttfärssås med hunden...förutom kattmat då. ;-) ACE   KRUT   ERNST                          ...

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:15

  Började skottan snö klockan 10,00, och nu är klockan 15,18. SNÖVINTER alltså. Eilert är ute än. Mitt beslut att ta pension och inte jävlas en vinter till var nog rätt. Jag får sova hur länge jag vill, behöver inte gå upp kl. 04,00. Ingen stress, d...

Av Yvonne - 6 januari 2017 12:11

Konstigt att jag klickade in här exakt ett år efter förra inlägget. Blir nog inte fler än en gång om år. Och inte har jag några decemberbilder heller....så det får bli diverse höstbilder.     Äntligen en läshörna blev det.           ...

Av Yvonne - 6 januari 2016 15:11

Så var det ett nytt år. Idag är det minus 20 grader här, och i morgon börjar jobb igen. jaja bara att gilla läget      Bilder från december då.   mycket snö var det ;-).     HALT var det!!!!!         Mycke kött fick vi i alla fa...

Av Yvonne - 10 november 2015 13:07


Fyra månader sen sist, och den senaste månaden utan internet hemma. Uppgraderingen till 4G har bara krånglat för oss. Därför sitter jag nu på jobbet å bloggar. Måste ta med datorn hit för att kunna fixa med räkningar å annat som ska göras i tid. N...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards