ysven

Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

" Onnfoten " å sånt....

Av Yvonne - 29 juni 2010 18:13

Dax för ett litet inlägg igen då. Misdommar var lugn å skön..å Kall. Ja, midsommarafton var faktiskt riktigt fin med lämplig temperatur. Men sedan var det olovligt kallt ..men soligt..vi slog till och med på värmaren på altan en förmiddag.

Min fot får väl ta och krya på sig nu då när jag ska jobba några veckor, det börjar väl kännas lite bättre nu. Men att inte ha varit ute och rört på sig på några veckor känns inte alls bra. Försökte klippa lite gräs och trimma lite i går..haha..först krånglar trimmern och sedan vrickar jag till handleden, så vänster fot och höger hand ur funktion. Men idag har jag latat mig i solen så det börjar ordna sig tror jag. Mary ringde i morse, så jag behöver inte åka ner och hämta nåt schema, jag ska börja med kväll på Måndag.

Nu har vi tre hästar här då, efter mycket krångel med hämtning av dom då deras bil behagade gå sönder. Första två lånade dom min bil och den sista som hämtades i  torsdags drogs hit med firmabussen. Hästarna heter STAR ( 23 år), ESKIL ( 4 år), och LISSI (16 år). Brun ( S), mellanbrun ( E), och svart (L).

Eilert är i Kalmar och jobbar, ska nästa vecka till Sthlm, och sedan tillbaka till Kalmar i några veckor...som det ser ut nu..ändringar = nästan praxis.

Jaha, så då får man några sommardagar i ledighet då, idag har det varit helt perfekt. I morgon ska det bli regn så då får man ihop det här inne med lite ..nää mycke...strykning och sånt. Lyckades tvätta upp allt i går, torrt å fint på nån timme...jahaja..visst..då var det ju en fin dag i går med, halleluja, det blir ju två sommardagar..jösses.

  Misommarridning


  Lissi

    Eskil på båda bilderna.   Åsså lite ogräs som vissa tycker..men inte jag.

Tog inte med nån bild på Star nu för det finns i förra inlägget. Och inga kommentarer om färgerna på hästarna, det heter säkert nåt annat än brun å svart.

Så nu ska jag gå ut och fortsätta lata mig tills Viktoria kommer med lite varor från Ica i Ånge där hon sommarjobbar...behändigt.  







 
 
YYrvädret

YYrvädret

29 juni 2010 21:38

Vad härligt med hästar runt huset...själv kommer grannens tupp och hans tre fruar och hälsar på lite titt som tätt...
Sköt om dig nu, och gå på där det är plant i fortsättningen! Kram

http://msomimaria.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:48

  Katten Jansson, även kallad Snokobert, Galne Gunnar, m.m. Äter kalaspuffar å mjölk, pannkaka, delar en tallrik spagetti å köttfärssås med hunden...förutom kattmat då. ;-) ACE   KRUT   ERNST                          ...

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:15

  Började skottan snö klockan 10,00, och nu är klockan 15,18. SNÖVINTER alltså. Eilert är ute än. Mitt beslut att ta pension och inte jävlas en vinter till var nog rätt. Jag får sova hur länge jag vill, behöver inte gå upp kl. 04,00. Ingen stress, d...

Av Yvonne - 6 januari 2017 12:11

Konstigt att jag klickade in här exakt ett år efter förra inlägget. Blir nog inte fler än en gång om år. Och inte har jag några decemberbilder heller....så det får bli diverse höstbilder.     Äntligen en läshörna blev det.           ...

Av Yvonne - 6 januari 2016 15:11

Så var det ett nytt år. Idag är det minus 20 grader här, och i morgon börjar jobb igen. jaja bara att gilla läget      Bilder från december då.   mycket snö var det ;-).     HALT var det!!!!!         Mycke kött fick vi i alla fa...

Av Yvonne - 10 november 2015 13:07


Fyra månader sen sist, och den senaste månaden utan internet hemma. Uppgraderingen till 4G har bara krånglat för oss. Därför sitter jag nu på jobbet å bloggar. Måste ta med datorn hit för att kunna fixa med räkningar å annat som ska göras i tid. N...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards