ysven

Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Skolavslutning, altantak, hästar m.m.

Av Yvonne - 17 juni 2010 14:42

Sådärja, nu har jag det nya modemet. Om det är det som är bättre, eller om det skulle ha funkat ändå vet jag inte. Men det verkar vara bättre..lite upp och ner ibland men, men...

Skolavslutning för första gången har det varit för Embla, och jag kunde åka ner och vara med. Hoppas att man kan det med dom andra också framöver, åtminstone deras första, Molly nästa år och sedan Simone...och så vidare.

Nu har vi ett innertak på altanen, Eilert och Leif spikade upp det sista i lördags då vi hade varit och köpt det som fattades. Vi hade sedan en mysig kväll där ute, lite gott och lite kortspel....Birgitta frågade igår när vi kunde spela nästa gång..haha.

Måndag sydde jag gardinkappor utav två längder vita gardiner som jag inte använer, det blev såååå bra. Nu fattas lite el och fem fönsterlampor, lite taklist och så får det vara bra för i år.

                            Tisdag skulle jag åka och hämta nya modemet på morgonen, men innan jag hann iväg ringde Leif och frågade om jag hade dragkrok...det hade jag. Dom skulle hämta första hästen och bilen gick inte att köra med. Så dom fick låna min och jag åkte när dom kom hem. Egentligen skulle dom hämta nästa häst idag, men då inte bilen blir lagad förrän på måndag, och jag hade klipptid så blev det uppskjutet. Hur dom gör på lördag med den tredje hästen vet jag inte, eventuellt kan dom låna våran bil då igen om vi får åka med B-O på kalaset i Lövhögen. Men till veckan ska alla tre hästarna vara här.

Jag har varit lite slö och ur humör den sista tiden, jag undrar om det berott på vädret. Blåst och mulet och kallt...hmm, ja i och för sig har det ju varit sol också dom sista dagarna , men jävligt blåsigt. Jag Gillar Inte Blåst !! Så värst ensam har jag inte varit, för Birgitta och Leffe har varit hit varje kväll....hmmm.

I dag är det riktigt skönt, nyfrissad och klipper gräs i linne och shorts...det kanske tar sig med humöret också. Irriterad på net1..jaja...huvudvärk och ont i halsen och nacken..jaja, det blir väl bättre, man får väl se till att vara på humör när man ska på kalas i alla fall.

Nu ska jag fortsätta med gräset.......   









 
 
YYrvädret

YYrvädret

17 juni 2010 21:25

Jag är precis likadan, blir också grinig när det blåser...det gör det ju jämt här!!!! Utom ikväll men nu kommer dem....MYGGJÄV....MYGGEN menar jag! Vill ha sol, hett och ljumma kvällar, NU!!!!Sköt om dig!

http://msomimaria.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:48

  Katten Jansson, även kallad Snokobert, Galne Gunnar, m.m. Äter kalaspuffar å mjölk, pannkaka, delar en tallrik spagetti å köttfärssås med hunden...förutom kattmat då. ;-) ACE   KRUT   ERNST                          ...

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:15

  Började skottan snö klockan 10,00, och nu är klockan 15,18. SNÖVINTER alltså. Eilert är ute än. Mitt beslut att ta pension och inte jävlas en vinter till var nog rätt. Jag får sova hur länge jag vill, behöver inte gå upp kl. 04,00. Ingen stress, d...

Av Yvonne - 6 januari 2017 12:11

Konstigt att jag klickade in här exakt ett år efter förra inlägget. Blir nog inte fler än en gång om år. Och inte har jag några decemberbilder heller....så det får bli diverse höstbilder.     Äntligen en läshörna blev det.           ...

Av Yvonne - 6 januari 2016 15:11

Så var det ett nytt år. Idag är det minus 20 grader här, och i morgon börjar jobb igen. jaja bara att gilla läget      Bilder från december då.   mycket snö var det ;-).     HALT var det!!!!!         Mycke kött fick vi i alla fa...

Av Yvonne - 10 november 2015 13:07


Fyra månader sen sist, och den senaste månaden utan internet hemma. Uppgraderingen till 4G har bara krånglat för oss. Därför sitter jag nu på jobbet å bloggar. Måste ta med datorn hit för att kunna fixa med räkningar å annat som ska göras i tid. N...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards