ysven

Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Senaste veckan

Av Yvonne - 7 juni 2010 09:16

I en och en halv vecka nu så har Eilert varit hemma. Vi har väl hunnit med lite av varje. Grattat Henrik, grattat Thor ( i går ), eldat skräp, varit till Birsta och handlat virke till altantaket, köpte tyvärr för lite så det blev inte klart. En morgon åkte vi med hund och fika till skogen klockan halv sex på morgonen och gick runt Svarttjärnen.

Och i helgen så har vi då snickrat altaninnertak. På lördagkväll grillade vi, när det var klart att äta kom L och B upp från stallstöket, så vi frågade om dom ville äta med oss, så blev det. Sedan följde vi med dem hem och spelade Finne till klockan ett på natten.

Nu är E på väg till Luleå för en veckas jobb, eller ja han kommer hem till helgen och ska väl åter nästa vecka.

Och i går var vi ju ner och grattade Thor som blev fyra år. E åkte iväg och hämtade Anders i Matfrs och sedan skulle dom lasta bussen, så vi var inte hemma förrän efter åtta på kvällen. Det blev en sen middag.....surströmming..lättlagat.

Här är ganska stökigt nu, så det blir en vecka med städning och tvättning. Och så ska jag passa på att putsa alla (8) altanfönster när det ändå är bortplockat där ute. Förresten så ska jag köpa nya gardinstänger och tyg till gardikappor dit ut så det blir lite enhetligt.

                                        Så det är väl lika bra att sätta igång. 







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:48

  Katten Jansson, även kallad Snokobert, Galne Gunnar, m.m. Äter kalaspuffar å mjölk, pannkaka, delar en tallrik spagetti å köttfärssås med hunden...förutom kattmat då. ;-) ACE   KRUT   ERNST                          ...

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:15

  Började skottan snö klockan 10,00, och nu är klockan 15,18. SNÖVINTER alltså. Eilert är ute än. Mitt beslut att ta pension och inte jävlas en vinter till var nog rätt. Jag får sova hur länge jag vill, behöver inte gå upp kl. 04,00. Ingen stress, d...

Av Yvonne - 6 januari 2017 12:11

Konstigt att jag klickade in här exakt ett år efter förra inlägget. Blir nog inte fler än en gång om år. Och inte har jag några decemberbilder heller....så det får bli diverse höstbilder.     Äntligen en läshörna blev det.           ...

Av Yvonne - 6 januari 2016 15:11

Så var det ett nytt år. Idag är det minus 20 grader här, och i morgon börjar jobb igen. jaja bara att gilla läget      Bilder från december då.   mycket snö var det ;-).     HALT var det!!!!!         Mycke kött fick vi i alla fa...

Av Yvonne - 10 november 2015 13:07


Fyra månader sen sist, och den senaste månaden utan internet hemma. Uppgraderingen till 4G har bara krånglat för oss. Därför sitter jag nu på jobbet å bloggar. Måste ta med datorn hit för att kunna fixa med räkningar å annat som ska göras i tid. N...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards