ysven

Alla inlägg under september 2009

Av Yvonne - 30 september 2009 06:53

Av datorn ja. När den inte funkar, då blir jag stressad...speciellt när det är dax att betala räkningar och jag inte kommer ut på internet. Som tur var hade jag fått min lilla dosa så jag kune åka till Henrik och fixa allt. Och tamejsjutton......nu måste jag använda den hemma också...å de gick galant...utan sladd också. Så bra då.

Jaha, då ska man iväg på jobbet snart, lite mindre irriterad än igår i alla fall..men madamen är sjuk i dag också så det är jag som basar....hmmmm.

Nu har jag i två dagar haft med mej burkar efter öldrickarna, har tömt garaget på dessa stinkande säckar. Det blev 280:- till min sparbössa. Det är nog snart en tusenlapp där. Dom ska jag ta och åka till Sveg på Dollar med när jag blir arbetsbefriad....hahaha........


GoodMorning





Av Yvonne - 27 september 2009 11:08

 

En annan bild på väskan OCH teckningen.

Av Yvonne - 27 september 2009 10:50

Igår åkte vi till Maria på 25-årskalas. Men först in till Matilda som fyllt ett.

Hos Maria fick vi smörgåstårta som var sååå god, ångrar att jag inte tog mer. Så skulle vi ta kort på barnbarnen när nu sex av åtta fanns på plats, men då tog mitt batteri slut, fick bara några bilder, och Molly lyckades bli gömd bakom Embla. Hoppas att nån av dom andra fotograferna fick med alla synligt så man kan få en bild.

När vi kom hem blev det biltvätt, röjning av långgräs, och annan städning ute. Varmt och skönt. Så på kvällen sen satt vi på altan med vin öl och varma mackor, retro på radion och tända ljus. Myyyys.

 

Antagligen för sista gången i år, för nu ska det bli kallare.

           

Jag fick present också förresten. En fin väska som Lisa sytt till mej, och en teckning om Simone gjort.

  Jättesmart av mej att lägga en svart väska på en svart duk när jag ska fota. Får bli en bättre bild sen.

Nu ska jag ut i blåsten och putsa fönster, det måste bli gjort idag medan det är varmt ute. 








Av Yvonne - 25 september 2009 16:42

Ja, så är det. Ska bli skönt med en stökarhelg. Vi ska ju iväg och gratta födelsedagsbarn, men sen blir det höststök...hoppas jag. Och ikväll blir det vin och Doobidoo. Just nu damsugning och tvätt .m.m. Sedan finns det massor jag vill göra...om jAG ORKAR. Har ont i fötterna efter den här dagen på jobbet, inte lunch ens en gång....trööött. Men det fixar sej med lite vin.

Ska i alla fall försöka få till nån middag, ett ägg och en macka lever man inte länge på, och det var vid halv tio i morse.....gissa om vinet drar nu.  







Av Yvonne - 23 september 2009 19:18

 

Ibland blir man göralös. Slutade halv fyra idag, åkte till Ulf å köpte kattmat. Matade hund och kattor när jag kom hem. Gick en promenad, duschade, försökte ringa E som är i Oslo, men det fick bli på mobilen för här är vi utan telefon. Är väl vägarbetarna kanske som grävt sönder nåt. Ja....sen då??? TV, nää. Ja då sitter man här då, en stund.

Nu är jag inte en sån där farmarville som alla andra på facebook. Det räcker att ha lite koll på vad ni sysslar med...hihi. Nä, nu får det bli TV i alla fall.

OCH GRATTIS MATILDA.   Present kommer på Lördag.







Av Yvonne - 21 september 2009 21:39

flugsvamp  

Har idag varit till läkare för ett inflammerat åderbrock. Det blev penicillin och salvor för 807:-, + 150 för besöket.

Ja, de kan de väl vara värt...kanske.

Eilert är i Oslo, kommer hem till helgen och åker tillbaka till Norge nästa vecka men till en annan plats som jag inte kommer ihåg va den hette.

Började titta på en film ikväll, men jag är så dålig på sånt...den ska vara jääävligt bra om jag ska orka se hela.

Nähä, bättre att lägga sej och läsa i stället.  







Av Yvonne - 20 september 2009 10:47

          Idag är det slakt.







Av Yvonne - 19 september 2009 18:00

Nu blir det uppehåll i några veckor. Det blev en kalv idag, och i morgon slakt.

Och så jobb igen då till veckan. Jag har väl fyra/fem veckor kvar och den sista ska jag vara ledig, det är ju höstlovet då.

trollälg  

Födelsedagar att fira till veckan också, men det blir nog till helgen för båda. Jobb, jobb.

 Bye,bye. 









Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards