ysven

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Yvonne - 13 augusti 2009 21:33

Förra veckan hade jag semester. Dom två första dagarna ägnade jag åt städning som vanligt. Onsdag blev det "staden" med två svägerskor.Vi åkte 8,30, och kom hem 19,30. Med fullastad bil.Sedan rensade jag blåbär i två dagar ( vem f#n orkar sitta med 10 liter blöta blåbär rakt av??..inte jag!) Emellanåt tvättade jag bil och plockade in jordgubbar å kokte rabarbersaft å sånt.Men allt detta vet ni ju redan.  På lördagen fyllde Embla år. Vi åkte ner på förmiddagen, för Herr E bestämde "traktorträff" klockan 14...hmmmm?.  Så blev det i alla fall.


Hon fick ju många fina presenter ( som jag inte har bilder på ).



Här väntar Moa och Molly m.fl.på att få hugga in på tårtan.


Embla med sin kanin "Sandra" som hon fick på morgonen.


Emblas "Gammoffa" med Malins Milla.


Väl hemma så kom traktorhämtaren två minuter efter oss...timing??

Efter detta bestyr så blev vi bjudna till grannars tvärs över gräsmattan på lite vin, grogg å kaffe......trevligt. det tog en stund.

Senare på kvällen efter en spartansk "middag" satt vi och filurade på altan, varmt, mörkt å mysigt......

...å Sigge skulle ju va med å snacka lite.

Så har man jobbat nästan en vecka igen då. Åkte till Ånge och handlade lite innan jag for hem idag. E är i Sthlm, och hinner kanske hem till Jaktsommarsamlingen på lördag. Men i morgon kommer F & CH i alla fall. Och jag ska till min lilla frissa på morgonen...Tog en ledig dag....det gjorde vi alla.

Tro om vi ska äta surströmming i helgen ??.......  







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards