ysven

Alla inlägg under februari 2009

Av Yvonne - 14 februari 2009 10:29


ja, och vi...speciellt jag...är sjuka i år igen. Helt otroligt, hur kan man bli sjuk precis samma helg två år i rad?? Eilert klarade av det värsta i Norrköping, medan jag åkte dit rejält på onsdagkväll. Torsdag låg vi båda, ja E borta då å jag hemma. Jag frös och sov bort torsdag å fredag, orkade inte ens hämta posten det fick E göra när han kom hem på fredagkväll.

Idag är jag åtminstone feberfri...men så mycket mer är det inte, så festen är inställd för oss i år också. Skit samma.

Men, ha en bra alla  ...de ska vi....i alla fall. 










Av Yvonne - 11 februari 2009 20:46


Ja, så kan det bli...att man är borta och jobbar när man fyller år. Förkyld och jobba 12 timmar..roligare kan man ha. Själv sitter jag hemma ikväll och hostar å snorar, kan det smitta via telefon????  Ahhh..vi får väl fira sen....

Nu ska jag hänga tvätt.    





















































Av Yvonne - 8 februari 2009 16:32

Jag tror vi snöar in. Skulle i å för sig vara skönt å vara hemma nån dag. Jag var rätt trött igårkväll, frågade Eilert om det var ok att lägga sej kl 19;00 en lördagkväll...de va de, men det blev en stund till. Vi tog ett glas rött till maten ( portergryta), och de räckte, sen höll jag på att somna. Det var ju meningen att vi skulle gå till våra uppsalavänner som var uppe i helgen, istället var dom hit och fikade idag innan dom åkte hem.

Fru E hade gjort sockerkaka, och jag hade gjort en tårta. Den gjorde jag för att vi skulle få besök av "gamfolket"...men det snöade in. Herr E fyller ju år på onsdag men då är han i Norrköping å jobbar.

Annars har jag även bakat en vegansockerkaka med blåbär, mor Boddas limpor, och skottat snööööööö. Å vart å kollat på vårt virke.

Nu har jag kycklinlår i ugnen och herr E har åkt och införskaffat nödvändigheter dvs: snus å diesel. Det var meningen att dom skulle iväg på jobb ikväll, men dom åker först i morgon bitti. Skönt, en natt mindre ensam.

I morgon fyller Fredde år också, GRATTIS!!!!! får väl ringa så länge tills vi kan åka och gratta.

NU...ska jag fixa middan,   snart igen va!? 










Av Yvonne - 7 februari 2009 19:37

Ja, det är jag efter dom här veckorna, + jobb idag. Men jag har blivit utmanad....å de är väl allt jag orkar med ikväll.

Alltså-----6;e mappen, 6;e kortet. Det blev det här.


Simone med massagespindel på huvet. OK, jag utmanar...Maria S, Maria F, Lisa P, Andre P, Henrik L, .............  







Av Yvonne - 4 februari 2009 19:58

...för idag blev Eilert morfar för femte gången. Det blev en kille...men det visste vi redan. Så nu har vi åtta barnbarn. Bilder lär ju komma, jag har på telefonen bara än så länge.


Själv är han ju i Norrköping, med en telefon som inte kan ta emot bilder. Så jag fick skicka dom till Anders så dom kunde beundra nykomlingen....han var jättefin.



Annars härjar magsjukan hos barnfamiljerna hör jag, hoppas det går över fort.

Själv har jag änligen sett botten på tvättkorgen...VEM slänger dit en massa smutskläder???? Kan de va jag..eller?


Och du Maria F( jag har flera marior), när du får hemlängtan, kom å hälsa på.

TV-dags tror jag nu, ( å ett gl..r...) kanske.    














Av Yvonne - 2 februari 2009 18:19


Ja, då var man allena igen då. Alla försvann på en gång vid femtiden igår. Det blir ju så väldigt tyst på en gång...så jag fick ta och starta damsugaren. Men det behövdes ju...jag hade inte städat på två veckor tror jag (DE ni), men nu är det gjort. Och nu har jag röjt undan här på skrivbordet, alla betalda räkningar å annat skit som jag inte hunnit med. Måndagen avklarad...jag var till och med ut en sväng mitt på dan i kylan i Fränsta, här hemma var, och är än, bara -5,4 men nere på löta var det -19,8...??? Jaja, så kan det vara. Nu ska jag bara hänga lite tvätt, och sen blir det Stormen på ettan å ett glas rött...faktiskt.    


 









Av Yvonne - 1 februari 2009 13:03







Vi har - 9 grader och sol. Så efter frukost gick vi ut. Det blev lite traktoråkning (såklart) snöhögsklättring, skopåkning, snowracer, m.m

Sedan tänkte jag att Thor skulle sova lite nu, men ...ja EN sover i alla fall...Eilert!! Så jag får väl tillverka lite mat innan alla far härifrån på eftermiddagen.     







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards