ysven

Alla inlägg under december 2008

Av Yvonne - 13 december 2008 12:05


Efter middagen (lutfisk), så lutade herr E...och somnade. Men jag väckte honom till "på spåret". Nu har han skottat byn för andra gången på morgonen...det räckte inte med igårkväll. Vi ska väl iväg neråt byn nu då på eftermiddagen, så det är snart dax att hoppa in i duschen. Men som vanligt så är herr E ute å ränner med traktorer och bilar....så jag väntar med att göra mej klar..haha.


Det är minus 9 grader och sol idag, den lilla stund den nu är uppe, försvinner snart.         


Det närmar sej.......

  







Av Yvonne - 12 december 2008 17:19


Den bästa Lucia jag sett (lyssnat till) nånsin. Dom var helt suveräna med stämsång och vettiga låtar. Men det var ju artistlinjen, dom flesta.



Så var de me de. Nu ska vi äta lutfisk.

Av Yvonne - 10 december 2008 20:58


Och den blev godkänd i år.   







Av Yvonne - 10 december 2008 18:21


...det kom för mycket snö för snabbt. I måndags morse låg ett träd över vägen halvvägs till jobbet, telefonen är död för det mesta, strömavbrott lite då och då. Jag hade i alla fall tur att herrE var hemma då när jag inte kom längre än till en tippad tall....och att mobilen faktiskt fungerar efter vägen och hemma. Så jag ringde efter en karl med motorsåg och satte mej att vänta. Jo, det var ju meningen att herrE skulle till Örebro, men det blev ändrade planer, nu jobbar han med herrÅ mellan Ånge och T-hammar den här veckan.

Bykrogen i lördags gick bra..god mat och "Artisterna" var jättebra.

Nu är det julbordsplanering och tillverkning på jobbet...kunde gärna fått vara nästa onsdag nu så allt var över, men det brukar gå bra, så då gör det väl så i år också.

SotisiPåse.

Ja, nu är tvätten färdig att hängas...och så tror jag vi ska koka knäck ikväll.

I morgon jobbar jag "kväll", då blir de inget gjort.

                                                  
                                   







Av Yvonne - 5 december 2008 19:52

Jepp, vi ska på Bykrogen i morgonkväll och kolla in ÅlstaArtisterna. Så ska vi sova hos Karin. Eilert kom hem igårkväll och är ledig i helgen.

Så, jag tänkte att jag vill nog ha klänning när vi går ut i morgon...MEN...jag har inget att ha på fötterna!! Då åkte vi till Ånge idag efter jobbet, och jag inhandlade ett par stövlar. Så ikväll har jag liksom provgått dom här inne medan jag lagade middag. Dom har liksom HÖGA KLACKAR. Och det var väl på 70-talet man tog på sej klackeskorna när man for till STADEN och handlade. Sedan har det väl hänt ca två gånger per år (på dans) med såna skor.  Går på dagarna med foppatofflor...mmmm. Ja, i alla fall så hade jag ont i fötterna efter tio minuter....MEN..efter tjugo minuter kunde jag gå riktigt bra...alltså utan att se skitkonstig ut. De går nog bra i morgon.



Nu blir det "På Spåret"         







Av Yvonne - 3 december 2008 20:17


..det kanske syns. Jag tror det har kommit närmare 4 dm snö nu sen igår.

Jag har (?) skottat snö (motion) ikväll. Kattungarna var med och hjälpte till..


 ...kul tyckte dom i alla fall.

 

Så nu ska jag kolla på tv ett tag.        







Av Yvonne - 2 december 2008 20:42

 Som vanligt. Bara så ni vet.

Av Yvonne - 1 december 2008 18:59


Mitt "datorljus", som jag tänder när jag sitter här.

Ikväll har jag rätat upp den lutande spretiga utegranen, och skottat lite snö. Nu är Robban ute med traktorn och tar resten....tack!

Sedan tänker jag inte göra så mycket mer idag...näe..inte ett jävla dugg!

Utom att hänga lite tvätt...å så. Nä, MariaG..vila, va e´de´?

                                                  
                                                  







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards