ysven

Alla inlägg den 30 november 2008

Av Yvonne - 30 november 2008 17:03

Det kom ju en massa förra veckan, som sjönk ihop till blankis på slutet. Sen igårkväll har det snöat å snöat å snöat...och jag har skottat å....

Int hjälps de. Tur att det inte är min vecka att köra.

Och herr E han jobbar i helgen igen. Var hem å hälsade på, på fredagkvälloch igårkväll. Då hann vi ses lite mer, leta en ful utegran och ta två glas glögg. Så åkte han i morse vid halv fem som vanligt. Jag drog mej ett tag till, tänkte ta de lugnt idag. I går var det städ å pynt för hela slanten. Men nu är det klart.


Så jag fikade och löste korsord och duschade och sånt.

Sen gick jag ut och satte ljus i den fula granen...OCH SKOTTADE.

Gick en sväng till Uppsalabornas hus och tog reda på frukt dom glömt, (har nog inte luktat så gott när dom kommer den 19:e), OCH SKOTTADE.


 


 

Sen har jag varit inne och bakat pepparkakor...lite..har sparat deg till nästa...och nästa helg. Eilert ville vara hemma och känna doften av nybakade pepparkakor.

Feta pepparkaksälgar.

Fiskgryta med kokosmjölk.


På torsdagkväll fick jag ett "ryck" och möblerade om i v-rummet. För att få plats med en gran. Hörnsoffan skulle flyttas till fönsterväggen, höll på att bli kvar halvvägs då den fastnade mellan spegelväggen och elementet. Inte lätt att flytta en hörnsoffa ensam i ett avlångt v-rum, det finns liksom inte plats att vrida den. Men de gjorde jag i alla fall. Sen skulle ju TV;n med bänk och tillbehör till andra sidan.....jag säger inget mer...sladdar å skit. Men bra blev det till slut...mitt i natta. Bilder i bilddagboken...snart.

Jaha, nu ska jag göra det jag skulle göra hela dan...tat lugnt (?)   Tror jag ska slå på TV;n. 







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards