ysven

Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

Kallt, städning, möten.

Av Yvonne - 17 maj 2008 10:26

Igår morse snöade det igen när vi for på jobbet. Som tur är har det inte stannat kvar, men kallt är det. Efter jobbet for vi till Ljunga för att vara barnvakt till en vattkoppsE och snorT. Föräldrarna skulle till staden. Vi åt lite middag, och sen for vi och handlade. Efter det blev det bolibompa med godis å sånt. VattkoppsE somnade snabbt efter lite bus med  favvoE. SnorT sjöng en timme i sängen innan det blev tyst. Ingen konst att "passa" dessa två..bara kul.

I alla fall så kom vi hem ca 22,30. Då bakade jag kaffebrödet till dagens styrelsemöte, (som pågår nu). Upp tidigt i morse, E dammsög medan jag duschade. Sedan blev det min tur..att torka golv å fixa till så att vi kunde släppa in lite folk. Precis när det var dukat och kaffet stog på bordet knackade det på dörren...yes, vi hann!!!

Så resten av dagen ska jag ge mej på strykhögen, och sedan kanske vi tar en tur till Ånge för att titta på de nyinflyttade i huset. Men först har E ett möte till, men inte här. Vidare rapport ikväll.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:48

  Katten Jansson, även kallad Snokobert, Galne Gunnar, m.m. Äter kalaspuffar å mjölk, pannkaka, delar en tallrik spagetti å köttfärssås med hunden...förutom kattmat då. ;-) ACE   KRUT   ERNST                          ...

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:15

  Började skottan snö klockan 10,00, och nu är klockan 15,18. SNÖVINTER alltså. Eilert är ute än. Mitt beslut att ta pension och inte jävlas en vinter till var nog rätt. Jag får sova hur länge jag vill, behöver inte gå upp kl. 04,00. Ingen stress, d...

Av Yvonne - 6 januari 2017 12:11

Konstigt att jag klickade in här exakt ett år efter förra inlägget. Blir nog inte fler än en gång om år. Och inte har jag några decemberbilder heller....så det får bli diverse höstbilder.     Äntligen en läshörna blev det.           ...

Av Yvonne - 6 januari 2016 15:11

Så var det ett nytt år. Idag är det minus 20 grader här, och i morgon börjar jobb igen. jaja bara att gilla läget      Bilder från december då.   mycket snö var det ;-).     HALT var det!!!!!         Mycke kött fick vi i alla fa...

Av Yvonne - 10 november 2015 13:07


Fyra månader sen sist, och den senaste månaden utan internet hemma. Uppgraderingen till 4G har bara krånglat för oss. Därför sitter jag nu på jobbet å bloggar. Måste ta med datorn hit för att kunna fixa med räkningar å annat som ska göras i tid. N...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards