ysven

Alla inlägg den 18 januari 2014

Av Yvonne - 18 januari 2014 17:48

Klev upp vid halv sju, det luktade nykokt kaffe. Så sitter vi där i köket och dricker kaffe, lyssnar på Lisa, löser korsord, lyssnar på "Ring så spelar vi". Lördagar är bra. Efter nån timme blev det en dusch, och så bryner jag älgsteken som ska puttra, gör en bulldeg som ska jäsa. Perfekt timing...Melodikrysset!!

Sedan bakar jag ut bullarna, städar lite och tvättar lite, gräddar bullarna.

Efter det såååå......klär jag på mig och går UT. Har ju inte varit ute på länge i detta regnande och denna ishalka.

Men nu har det ju snöat, jag vet inte hur länge..bara kallsnö. E har varit ute och skottat medan jag stökat inne.

Så kom ju skördaren i dag och började avverkningen.  Var ute ett bra tag, ner i skogen och en promenad efter vägen. Det var såååå skönt. In och gör klar semlor, löser lite korsord, kopplar telefonen till min "docka"...och det funkar perfekt hela dagen.


  Snart så ska vi gå till grannars en stund. Lite vin å "Finne" blir det allt ;-)


               

 

Tar väl med ett gäng sånahär.     Goder Kväll.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards