ysven

Alla inlägg den 29 september 2013

Av Yvonne - 29 september 2013 10:22

Ja nu har det ju gått drygt en vecka igen. Har faktiskt inte haft tid att skriva här. På onsdagen var det ju lunchdax igen. Dom fick Jaktlåda den här gången. Och medan jag höll på med maten kom en leverans av en tårta.......oväntat.

Vi var ju tre som fyllt "jämt" på jobbet. Dom brukar samla ihop och gratta alla samtidigt. Denna gång var det Carl-Henrik (60), Lena (50), och jag (60). Jag fick presentcheckar på 600:-. Dom handlade jag upp i går.

      Ett vinglas jag sett på Cervera. Rätt så gott blev det att dricka vin ur ett så dyrt glas ;-) Fick en krona tillbaka på checkarna ;-)

I torsdags jobbade jag 7 - 16,30. Sedan åkte vi till S-svall för middag med champagne till välkomstdrink, och trerätters inklusive vin med påfyllning.

      På Dolcetto.

Eilert var på väg hem från Uppsala, vi kom hem samtidigt vid elvatiden. Jag tog ledigt på fredagen, för då hade jag inget att göra på jobbet då jag fixade att dan innan. Så vi åkte till Ånge och handlade och var en sväng till Fredde med glömda saker och lite lingondricka. Jag hade ju silat och silat och rört ihop den drickan i tre dagar. Men 10 liter blev det när allt var klart. Gött!!

  Och Christine hade ju rensat alla 20 literna i söndags.

På söndag em gjorde vi en trerätters här hemma då det inte blev nåt på lördagen då Christine fick rycka ut på jobb.

 

Nån som ser ett tema i dukningen ?

Nu blir det väl en städsöndag i stället, då E redan åkt iväg på jobb. Hoppas han kommer hem till helgen.

Och när vi var till Birsta i går så beställde vi linskoll på SpecSavers den 12/10. Får kanske ändra den tiden då vi kom på att det kanske är jobbhelg för E.

På Ikea köpte jag mattan till hallen och det lilla bordet jag ville ha bredvid soffan. Nu är jag nöjd :-)





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards