ysven

Direktlänk till inlägg 14 september 2013

Sjukt.....

Av Yvonne - 14 september 2013 10:58

Ja då är snart den här jaktveckan över. Den blev väl inte riktigt som vi hade tänkt för mig och Christine. Söndag till Tisdag hade vi sällskap av Christines systerdotter Tuva. På tisdag åkte vi till Birsta där mamma och morfar hämtade henne. Och vi shoppade lite, ganska snabba var vi. Allt väl så långt. MEN, på onsdag morgon vaknade vi och var sjuka.....va,va?! Hur gick det till? Vi var ju friska när vi la oss. Christine sov i ett dygn...vi klädde inte ens på oss på onsdagen, låg i soffan å glodde på tv till och från hela dan. Torsdag fick vi på oss kläder och städade lite. Fredag, något bättre, men inte bra, inte ens idag. I alla fall så var vi till Ånge och handlade lite igår, och det blev tacos till middag. Christine köpte en Hälge Whisky till jägarna, som lyckats fälla tre älgar, även om två av dom blev påskjutna av två andra jägare, fick spåras och avlivas av dessa gubbar. Den tredje fick Fredde ensam.

Men ett till missöde blev det i skogen då Herr E tappat sin plånbok....adjö körkort och bankkort med mera....SUCK.

På onsdagkväll åt alla jägare ärtsoppa uppe hos Robban, en soppa som tillvekats av undertecknad sjukling på tisdagkväll och onsdag förmiddag i en dimma. Den blev i alla fall bra, tur det. Var förresten till frissan Emelie på måndag förmiddag, då jag också inhandlade ingr. till denna jägarmiddag.

Nu är CH så pass pigg så hon är med i skogen idag. Själv har jag efter kaffe, ipren, en dusch och mera kaffe lyckats dammsuga och snygga till lite här. Hoppas på en lugn kväll på altan ikväll och att förkylningen ger sig tills man ska jobba igen på måndag.

           Midda   

 
 
Ingen bild

Sune och Monis

18 september 2013 21:07

Hej! Grattis på din "17-års dag"

 
Ingen bild

fru Naggen

19 september 2013 17:53

Tack. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:48

  Katten Jansson, även kallad Snokobert, Galne Gunnar, m.m. Äter kalaspuffar å mjölk, pannkaka, delar en tallrik spagetti å köttfärssås med hunden...förutom kattmat då. ;-) ACE   KRUT   ERNST                          ...

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:15

  Började skottan snö klockan 10,00, och nu är klockan 15,18. SNÖVINTER alltså. Eilert är ute än. Mitt beslut att ta pension och inte jävlas en vinter till var nog rätt. Jag får sova hur länge jag vill, behöver inte gå upp kl. 04,00. Ingen stress, d...

Av Yvonne - 6 januari 2017 12:11

Konstigt att jag klickade in här exakt ett år efter förra inlägget. Blir nog inte fler än en gång om år. Och inte har jag några decemberbilder heller....så det får bli diverse höstbilder.     Äntligen en läshörna blev det.           ...

Av Yvonne - 6 januari 2016 15:11

Så var det ett nytt år. Idag är det minus 20 grader här, och i morgon börjar jobb igen. jaja bara att gilla läget      Bilder från december då.   mycket snö var det ;-).     HALT var det!!!!!         Mycke kött fick vi i alla fa...

Av Yvonne - 10 november 2015 13:07


Fyra månader sen sist, och den senaste månaden utan internet hemma. Uppgraderingen till 4G har bara krånglat för oss. Därför sitter jag nu på jobbet å bloggar. Måste ta med datorn hit för att kunna fixa med räkningar å annat som ska göras i tid. N...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards