ysven

Alla inlägg den 9 juni 2013

Av Yvonne - 9 juni 2013 08:45

Är det nån ide att blogga egentligen?? Av alla länkbloggar jag har tror jag det är två som uppdaterer...tråkigt. Maria Frykman, är det bara du och jag som orkar!? Vem läser ?

Sen sist då? Ja, min bil börjar bli klar, står i Järvsö för avhämtning bara vi köpt nya däck. Tack så väldigt mycket Sven Hedman för hjälpen.  Var ju meningen att vi skulle hämta nu i helgen, men då gatt Eilert åka på jobb en lördag...så det gick ju inte. En till bil måste vi också få tag i, det går inte att ha bara en när man bor så här, och jag är less på att låna bil för att ta mig på jobb.

Förra helgen hade vi en kul helg hos Hedmans i Lörstrand i alla fall.

                    På söndagen åkte vi till Bollnäs och handlade lite.  Jag fick tag i en solstol som jag ville ha.   Och lite annat kul.

Ångrar bara att vi inte köpte två stolar. Men det får väl bli en resa till när vi blir stadd vid kassa igen   

I fredags var vi till Frigge och grattade Thor som fyllt sju år.

                        Vi tog en liten promenad efter fikat.

I onsdags hade jag min sista lunch på jobbet före semestrarna. Då bjöd jag på smörgåstårtor, det blev mycket uppskattat.  

Så nu kan man slappna av i några månader innan det börjar igen till hösten. Det är lite knepigt att lista ut luncher till varannan onsdag som fungerar att laga till 20 pers. på nån timme, eller förberda hemma för att värma eller göra klart på plats.

Annars har vi jobbat mycket i trädgården medan herr E varit hemma, så nu är det fint här ute. Synd att gräset växer så fort bara, men med min nya handklippare så är det kul att klippa gräs, Eilert får köra den andra på lite större ytor.  Blommor har jag köpt i år med, förra sommaren struntade vi i det. 

      Och på stubbarna ska det också bli blommor i hinkarna där.

                Och nere vid grillplatsen ska det bli en till hundbur i stället.


                                                  

                                    God Förmiddag.


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards