ysven

Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Yvonne - 20 januari 2013 09:39

I min kalender har jag en månad som heter Mörv. En extra månad mellan november och december då det är mörkt å trist. Jag tycker att den passar bättre nu!! Januari och februari är inte mina favoriter precis.


 


Det har ju lugnat ner sig nu efter alla helger, och framför allt efter valpmånaderna med sex valpar som härjade runt här. Skurmoppen och dammsugaren är undanställda, mattorna pålagda, för våran egen valp som är kvar är så duktig. Inget pinkande inne, och inga grindar nästan. Han får vara överallt utom i sovrummet. Kattorna gillar det inte än, men dom får väl vänja sig. Förresten så är han ute i buren med Cazzi till och från på dagarna också.

Varje morgon ska han ha en sockerbit doppad i kaffe när vi dricker, och efter middagen ska han ha en tallrik på golvet med lite av våran mat, hahahaha, snacka om bortskämd.     


Kallt har det varit, men nu i helgen några dagar med lämpligare temperatur. Promenader är ett måste även när det är kallt.        Ganska skönt faktiskt.


Jag har ju bytt matgrupper mellan kök och v-rum. Fick den iden en dag när jag stod å strök. Sagt och gjort, men fick vänta tills E kom hem för fy vad ekbordet är tungt. Men nöjd blev jag. Har börjat vänja mig med det fjuttiga i v-rummet också nu.         Och så fick jag hem nya gardiner förra veckan....Retro ska de va.   

Eller hur ? ;-)

Ska försöka få tag i 50-talstapter till v-rummet. Åtminstone en fondvägg vill jag ha retro, sedan kan det bli enfärgat...MEN INTE VITT!!!!

Eftersom det dammar i plånbok och på konton nu så är vinkylen ekande tom. Hoppas att jag kan fylla på med några flaskor snart. Vi har nog blivit nykterister (hehe) på kuppen, men det skadar ju inte ibland. Ingen som mår illa av det i alla fall. Den lär få vara fylld till hösten åtminstone då den stora hemska dagen infaller. Jag gillar inte att fylla jämt. Även om jag...som jag ska...avsäger mig allt uppvaktande, så vet jag hur det blir. Så...lite vin kam man väl bju på ;-)

Solen skiner.....ut ska jag. Go Förmidda !

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards