ysven

Alla inlägg den 14 november 2012

Av Yvonne - 14 november 2012 09:50

På vinden har jag ur många lådor som helst.........med julsaker. Om man skulle börja rota lite i dom. Det brukar ju ta tre veckor innan jag har lyckats pyttsa ut allt. Till helgen är det två veckor till 1:a Advent. En kort advent då 4:e är dan före julafton. Jamen då gör det inget att man börjar lite tidigare, för det är ju advent som är mysigt, sen är det ju över efter julafton.

I år har vi ( Christine och jag hade samma tanke ) bestämt att det blir minimalt med julmat. Det blir alltid för dyrt och för mycket. . . . som man får slänga eftersom man blir så jäkla less på att äta samma mat hur länge som helst. Så det blir skinka, köttbullar och prinskorv ( sånt som barnen äter ). På julafton har vi bestämt en trerätters middag. Och senare lite ost å kex. Frukt och lite godis så klart, men inget överflöd ( barnen igen då ). Så var det med det. Julklappar till barnen får också bli lite färre, vi ska ju leva efter jul också. Så i år ska jag FÖRSÖKA dämpa ner allt......UTOM pynt å mys. Ingen stress med bakning och matlagning och fylla kyl och frys med saker man får slänga till påsk.


 


Ja, men då börjar jag väl då. . . . . . . . . . .   snart här. . .   


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards