ysven

Alla inlägg den 10 november 2012

Av Yvonne - 10 november 2012 07:57

Väldigt vad veckorna går fort, tycker det var nyss jag satt här och lyssnade på Ring så Spelar vi och sedan Melodikrysset. Blir som samma idag med, Eilert, Fredde och Christine är ju ute i skogen och jag sitter här med Cazzi och valparna.

Den här veckan har det varit lite städning här. Inte liksom bara dammsugning å sånt, utan lite grundligare. Det blev så när jag skulle röja undan sedan Moa och Matilda varit här måndag till onsdag. Och så blev det verklighet av den där tanken på att få ha kryddorna i en låda i stället för i fläktskåpet. Ett idiotiskt ställe att ha kryddor på i det skåpet, man hittar ju aldrig dom kryddor man ska ha, för dom står ju alltid längst bak. Jo så nu finns det en låda i bardisken och där ligger kryddorna. Eilert fick ju lite att göra då..hahaha.


    Den gamla lådan som vi hittade slipade jag bort lite vitfärg på så den blev lite snyggare ;-).

Valparna växer så det syns från ena dan till den andra. Snart har vi dom inte kvar i lådan, utan runt på golven i stället. På juldagen blir dom nio veckor, hoppas dom kan vara ute i buren till jul.

Skulle nog tro det.

I går bakade jag äntligen!! Klev upp halv fem, för jag var inte trött. Klockan sju var en tårtbotten klar, och sedan blev det en stor gryta kalops och så limpor och vetelängder. Varvat med lite städning och målning. Och så lagom till midda´n kom ju helgfolket då.

Nä, nu blir det nog lite mer kaffe känner jag.                         GOMÖRA.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards