ysven

Alla inlägg den 30 september 2012

Av Yvonne - 30 september 2012 13:15

Vet inte hur jag tänkte när jag bokade tid hos optikern en löningshelg. Det var folk värre än julhandel tror jag. Vi hade Kristin med oss, hon skulle kolla på Stiftelsen som spelade i Birsta City.

Började med Ikea...jag ville på toaletten först. . . .det var KÖ hur lång som helst redan då!!! Gahh!

En busslast kärringar hade anlänt. Så inhadlades en massa ljus, såg också fina bruna fårskinn som jag vill ha, men de tar vi en annan gång. . . dvs rätt så snart ;)

Så blev det optikern då för koll av linserna. Jag ska sänka styrkan lite på vänster, ser lite FÖR bra, och det är jobbigt. Och det är inte alla gånger man går på en affär och får pengar (695 :-) INSATTA på sitt konto. Det fick jag när jag tecknade autogiroavtal med specsavers. Då fick jag tillbaka allt jag betalade när vi var ner och beställde linserna. Dessutom köpte jag nya läsglasögon som funkar bättre än alla sju par vi redan hade sen förr vi använde linser. Och så inhandlades tre par solglasögon för 99 spänn på Hobbex.

Jahaja, då var det dax för lunch. . . .HAHAHA. . . folk ÖVERALLT. Så vi tog bilen och for till Birstabaren. God mat och plats fanns där. Men sedan var det tji parkeringsplats nånstans. Och stillastående bilköer!!!!


 

  Hmmm, vi fick parkera vid Clas Ohlssons och gå till "Bolaget" i regnet. Sedan blev det Willys och Jula. Då ringde Kristin, spelningen klar. Dax att åka hem   

Lite vin å tv-soffa på kvällen då. . . så var den dagen slut.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards