ysven

Alla inlägg den 15 september 2012

Av Yvonne - 15 september 2012 12:57

Jaktvecka. Fredde har varit här sedan i söndags, och i torsdags kom Christine. I går var Christine och jag med ut i skogen hela dan...prickade naturligtvis in den sämsta väderdagen på hela veckan. Blåst, regn å duggregn. Så när man kom hem var man blöt, sotig och luktade skogsbrand Och ingen älg blev det heller. Christine är med idag också, men jag valde att stanna hemma å röja huset.

    Första gången jag följde med hundförare E.

 

Så blev det lunch på vilplatsen "avlägget"

 

Hemma och byter till torra kläder.

    Passittning på em.

    

Märkte ut pass på gps:en på väg hem.....stövelpasset ??

När vi kom hem hade Christine börjat med maten, Baconsås å pasta...såååå gott. Senare bakade vi en äppelkaka med marängtäcke och kollade på Dobidoo. Kakan sköjdes ner med rödvin.


På torsdag kom äntligen våra linser, och jag ser mycket bättre med dom än med glasögonen. Nackdelen är ju att man måste ha läsglasögon till hands när det ska läsas eller sittas vid datorn. Men det blir väl en vana det med. Anledningen att vi slutade med linser var just det där med att se dåligt på nära håll, men nu känns det inte så jobbigt. Tänk alla som inte är närsynta och får sitt ålderseende....dom har ju liksom inget val, jag känner till det genom bekanta. Glasögon i rockfickan...;-)


Nu hoppas jag på att det ramlar nån älg till i dag, tre hittills i veckan, men det hade inte blivit nåt på morgonen.

Ikväll ska vi äta surströmming, och i morgon blir det slakt.         GO`MIDDA`



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards