ysven

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Yvonne - 9 augusti 2012 17:02

Ja det måste vara vädret, för efter en mulen dag med nån regnskur så har solen tittat fram nu. Jag har öppnat dörrarrna ända ut och fått in lite luft. . . . och då piggnar man till. Tog en lur på soffan på em, men var trött i alla fall. Eller så beror det på att jag är uppe halva natten ; - ).

Vad har jag gjort idag då? jo, om jag tänker efter så har jag inte varit lat i dag heller..matlagning och målning. Tänkte baka också, med det har jag inte hunnit med än. Nu marineras kött i vin i ett par timmar, som ska bli en gryta med en massa gott i. De andra maträtterna är i frysen redan. Så har jag gjort en västerbottenpaj med kantareller, lök och västerb,ost. . . Per Morbergs recept, finns på FB.

Vid tiotiden i kväll är det dags för sista strykningen av dörren. Jag fick ju kånka ner den från vinden i morse då det var för kallt att måla där uppe......bara + 8 ute och inte mycket bättre där då. Färgen krävde minst 15+.

  Det vimlar av slöa getingar på altan (gammal bild dock) Tror jag slog dem två och två halva dan i förrgår. Så nu är det dax att dammsuga golvet där å bli kvitt lite flygfän. Å sen en promenad då innan mer matlagning å målning.      "Midda"

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards