ysven

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Yvonne - 7 augusti 2012 22:05

Mycket mer än vad det var tänkt, men vädret bestämde. Jag har ju skafferidörren på vinden för att fixa lite med den, den här veckan. Så när den var borta och man såg röran i skåpet sååå. Det blev en rejäl utrensning. Och frysen står ju strax bredvid. . . det blev den med, och den i tvättstugan också. Så nu är det klart för höst och jakt.

  Tror kanske att dom hittar oboyen i år   

Förra helgen blev det äntligen av med byte av ställningen till postlådorna. Den har vinglat i ett par år nu. Snabbt gick det när E & Tommy äntligen satte fart.

                   


Nu sitter jag här, för kvart i tio fick jag för mig att laga kalops, och den ska ju puttra ett bra tag.

Men jag har ju semester, så vad gör det om det blir sent.


        Mera mat.

Surströmming              Ättikströmming          Lins & Spenatsoppa        Vin

i lördags                      till lunch                  till middag               i allmänhet.


      Åsså lite väder då       


I morgon ska jag nog städa på altanen. På em blir det till att åka och handla och sedan på kalas.

Sedan hem och upp på vinden och fixa med dörren innan det blir för mörkt. Med lite tur så är den klar på fredag.


                                      Goder Afton Gott Folk.




Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards