ysven

Alla inlägg den 31 mars 2012

Av Yvonne - 31 mars 2012 09:27

VART tar tiden vägen? Varför hinner jag inte blogga mer än en gång i veckan? VAD gör jag?

Har inga svar.

I söndags tog vi en promenad med hundarna, det var soligt och fint men blåsigt. Vi gick ner till dammen, då fick "nån" iden att vi skulle gå efter (på)? isen tillbaka upp mot badplatsen. Jaha, men hur tar vi oss ut på isen då?? Det var liksom mycke lössnö att gå i först. Det blev ett väldigt hoppande och nersjunkande i blötsnö/vatten ett tag. Men det gick. Vi fick halka, hoppa, kryssa hit å dit efter strandkanten, för isen gick det inte att gå på...snorhalt!! Promenaden tog två timmar, det var faktiskt skönt utom att jag var plaskblöt i stövlarna...rätt så kallt innan jag värmt upp eländet..haha.


            Vi släppte lös hundarna så dom fick springa lite, till och med Ricko skötte sig och kom tillbaka när vi ropade...Duktigt.

Så blev det måndag: en sväng till Fränsta och handla, gratta Leo och fader R (som inte var hemma)

så blev det tisdag: Slappardag.

så blev det onsdag : Miroi, hämta en fin trälåda med vinflaskor, provdrack en flaska (delat på två) på kvällen

så blev det torsdag : Skulle på Miroi...men det blev jobb. Klev upp vid sex, efter tio minuter kom ett sms : kan du jobba i dag och i morgon?? Mary. Klart jag kunde, på med kläder och iväg. Eilert åkte med för att meka med CH Ryslern inför besiktning. Och så hade paketet med reservdelar till David Brown kommit och skulle hämtas. Det blev traktormekning också då när vi kom hem för E.

så blev det fredag : Jobb 6,30-1500. E åkte med även den dagen. Så att jag slapp åka mot ånge efter jobbet. Reservdelar till CH Ryslern skulle hämtas bl.a Han var även chaufför åt Henrik, som har brutna revben, och skulle iväg med lille Vidar för vaccination. Dessutom fick dom extra passagerare på väg hem. "Nåns" bil fick körförbud på besiktningen och behövde skjuts hem.

Då är det lördag : OCH DET ÄR VITT UTE OCH MINUSGRADER!!!!! OGILLA!!!!!!!!

Men det vet vi ju att det blir bakslag, och att snön är nästan borta i slutet på Mars är ju mycket ovanligt....men skönt.

Och nu sitter Domherrarna här utanför och retas....domherrar=snö. Tro om jag ska ta och skrämma iväg dom

 nä, nu är det dax för melodikrysset, sedan får jag ta och gå ut en sväng. Go´dagens.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards