ysven

Alla inlägg under februari 2012

Av Yvonne - 9 februari 2012 05:30

Grattar även fader Eilert som blir 58 på lördag.


 


Jaja, här står dom i alla fall med favoritdrycken i hand.     

Av Yvonne - 8 februari 2012 14:22

I natt drömde jag att ; mina glasögon gick sönder, och att A ringde om att det blev jobb till veckan.

A ringde idag!! hoppas inte mina glasögon går sönder också...hahaha.

ja, vi får väl se, kanske det händer nåt på lördag när JAG ska jobba....eller på gymet i dag.    

Av Yvonne - 8 februari 2012 13:12

. . . .att skriva nåt. Skulle väl vilja uppdatera mest varje dag, men så blir det inte. tycker inte att det finns så mycket att skriva om varje dag, och ibland orkar man inte. Just nu skulle jag vilja ha en ny kontorsstol att sitta på i alla fall....hahaha, håller på att halka av.


Så har vi kommit till februaris födelsedagsbarn då. FREDDE blir vuxen och fyller 30 år i morgon. Konstigt nog har vi inte hört om nåt firande, så vi grattar på vårt lilla vis. På lördag blir Eilert 58 år, jag ska jobba så är det nån som vill komma på fika går det bra på eftermiddagen. Känner jag mannen rätt så är han väl ute med sina fordon å stökar medan jag jobbar.


I dag är jag hemma för att jobba hemifrån med jobbsök *fniss*. Det blir inte så mycket med det, i stället har jag betalat lite räkningar...bl.a. halva restskatten. Som tur var fick vi sälja "svarten" förra veckan. Hoppas på volvon också då nu före mitten på mars så fixar sig resten.


 


Så funderar jag på om jag ska ta och göra en sån här till på lördag, eller om det blir bara nåt kaffebröd. Har inte en brödsmula i frysen nu, då jag inte har bakat sen före jul. Mmmm, skulle inte sitta fel med smörgåstårta, då slipper jag laga mat ;-)

Nu är det snart dax att gå till gymet, för nu har vi börjat igen. Man börjar vakna upp ur vinterdvalan.


    Goddagens !

Av Yvonne - 5 februari 2012 10:50

Det har varit snålt med bloggandet. Nog för att jag har kunnat, men, nä det blir liksom inte av. Jobbveckorna var det inte ens lönt att tänka på att blogga. Inte när man kommer hem så sent.

Nu har jag varit i Ånge en vecka, och det går väl bra. Onsdagar hemma för att "jobba hemma"....men så blir det ju inte. Jag tar det här lite som ett tidsfördriv. Vi som är i samma ålder på programmet tänker lika..." inte fan ger det här nå jobb". Men vi har ganska roligt och tar det inte så allvarligt.

KALLT har det varit ett tag nu. I Fredags var det - 29 i Ånge, tur man har en bil som startar i alla fall, utan motorvärmare.

 

På torsdag em åkte jag och hämtade tre nya kokböcker som äntligen kommit. Jag hade tagit fram älgfärs på morgonen, tänkte göra biffar. Så började jag läsa lite i böckerna, hittade ett recept i Salmings bok. Älgfärsbiffar med viltgräddsky och varm äppelsallad. Det gjorde jag. Vi åt. . . . och. . . det var det godaste jag ätit på länge. Eilert sa att jag får ALDRIG göra några andra biffar mer...hahaha. Igår gjorde jag kalops från samma bok. . .det var tyst vid matbordet. Eilert röt till åt en katt en gång, men sa att "om jag inte måst säga till katta så har jag inte sagt ett ord....bara njutit".

Till efterrätt hittade jag en blåbärs och äppelpaj i Pluras bok. Sedan var man bra nog mätt!!

Efter maten i fredags så gick vi till R & H för en kvällsdrink. Vid halv nio skulle vi gå hem. R gick med ner till Magnus som var här med ett gäng gubbar för att åka skoter i helgen. "Vi går in å säger hej till Magnus" sa E. Men hur blev det då?? Att säga H E J i den här byn, betyder: 1 timme = H, 1 timme = E, 1 timme = J. Summa : TRE timmar. Jaja, där satt man med 15 gubbar i tre timmar, det var väl ok, men efter tre timmar gick i alla fall JAG hem.

I dag ska vi återuppta träningen. Det är på tiden, men lusten har ju återkommit, så då är det bara att sätta igång. Ute vägrar jag att vara så länge det är så här kallt. Men förhoppningsvis blir det lite bättre i morgon.

Eller om man kanske skulle våga sig ut med kameran.....kanske. . .    Det är sol och vackert!!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards