ysven

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Yvonne - 1 januari 2012 17:41

  Det hann ju i och för sig bli kväll innan jag kunde sätta mig här. Jag kokade kaffe, Eilert åkte till lagårn och jag hann duscha och höll på att torka håret, då bröt dom strömmen. Hade ju varit bra om vi blivit meddelade om det innan. Jaja, men i alla fall så tänkte jag blogga lite då då, men det gick inte.

I går var det meningen att tillbringa kvällen i soffan hemma, men L & B ville att vi skulle komma över en sväng när vi hade ätit. Så vi gick dit lagom till Grevinnan...började. Sedan blev det ju kortspel och klockan gick...och jag blev trött å ville hem, men det dröjde till tolvslaget, då vi tog glas å flaska med oss och traskade iväg alla fyra.

Under strömavbrottet i dag så tog vi hundarna och gick en promenad i snöovädret. Det var riktigt uppfriskande. Sedan blev det en öl (E) och ett glas rött (Y) soffan å sova till film på tv;n.

Nu har L&B varit här och fikat västerbottenpaj och sallad, tror det blir nån varm macka senare i stället för mat.

Vad ska man göra med 2012 då??? jag ska i alla fall få mina åderbråck fixade, på båda benen. Jag ska gå nåt meningslöst program i ett halvår. Vi planerar för övervåningen (jättesmart när man är arb.lös ;-)). Motionen ska återupptas. Jag ska nog göra lite mer som jag vill och låta andra sköta sig själva........om nu det är nåt nytt. Vi tar en dag i sänder och gör det vi känner för tycker jag, låter inte det bra?? Men en sak tror jag att jag vet, DETTA  Året får vi inget nytt BarnBarn!!! Eller???????

Nyårslöften och sånt där trams håller vi inte på med heller, så det får bli som det blir.


Nu ropar soffan och vinglaset    Skål och Välkommen 2012








Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards