ysven

Alla inlägg den 30 december 2011

Av Yvonne - 30 december 2011 09:02

Julen 2011.


Efter att inte ha stressat på med mat och bakning före jul så kom då dan före dan. Femiljen Larsson/Sjölund kom på förmiddagen. Maria och jag bakade och lagade mat, Henrik monterade min eldkorg som jag fick av dem, Eilert for runt till lagård och diverse andra uppdrag...typ mekandes traktor å skoter å sånt.


           


Julafton blev det gröt till frukost...vad annars? Mat fixades...ingen stress före jul.....lite stress när allt skulle göras på en gång då. vilken tid det tar att lägga upp allt!! Mor, Far och Bror kom på em och var här nån timme. tomten kom efter Kalle ( så klart) Mat åts efter tomtebesöket, och sedan julklappsutdelning med papperskaos. Som vanligt då ;-)


På juldagen kom André och Simone på fm. Henrik med fam åkte hem på kvällen. En något lugnare kväll blev det med en Simone som låg på golvet och kollade på film på datorn då vi vuxna ville dricka glögg och se på tv-   SEDAN KOM STORMEN!! Nån gång på natten.....så på morgonen var vi utan el, och det fortsatte till onsdag em. Vi fick koka kaffe över värmeljus...vilket tog sin lilla tid.

                            En massa bilder blev det nu.....


Jaja, André och Simone åkte hemöver mitt på dagen. Eftersom vi var utan el, vatten, telefoner, internet och allt som finns att vara utan så kunde vi ju inte få veta hur hemresan gick med alla träd å sånt över vägarna + att det var halt. Men det fick vi veta dagen efter då vi var less på att sitta och glo på en massa ljus och i stället åkte neröver byn för att få duscha och hämta lite vatten. Hos H & M fick vi detta då plus varm mat. Sedan hem till det kylslagna huset och tända en massa ljus igen och värma varmkorv. Det blev i alla fall två kvällar med tidig sänggång.


Onsdag: Då jag skulle till S-sval på sjukhuset åkte vi rätt så tidigt ner till Malin så jag fick fixa hår och smink m.m + att vi fick VARMT kaffe och macka. Lite andra åtaganden och sedan åkte vi mot Staden. Vi hann handla allt vi skulle ha innan sjukhusbesöket...dvs: Gasolkök, En massa mera ljus, Batterier till radioapparaterna m.m Väl på hemväg ringde Malin och undrade om jag ville komma in och duscha innan vi for hem. Det ville jag eftersom jag skulle till AF morgonen efter.

När vi då kom hem så hade ju ELEN KOMMIT TILLBAKA .....men nåt varmvatten fick vi inte. Nåt fel hade blivit pga av det långa strömavbrottet.

Torsdag: Upp tidigt och åka till Ånge till AF och sedan handla. Hem till ett varmt hus ...utan varmvatten. Började städa efter julen, men blev mer och mer trött, snorig, ont i huvud och hals. På kvällen strömavbrott igen nån timme. Jag hade lagt mig för att kolla på TV.....men det var lika bra att sova i stället, vilket jag gjorde, klev upp och lade mig i sängen, frös, hostade, nös, snorade...och fick feber.

Nu är Leffe här och ska försöka hjälpa oss med pannan och se om vi får nåt varmvatten.....annars blir det till att kontakta någon mer kunnig...hur lätt är det dagen före nyårsafton!!!!


          Gott Nytt År på er. . . . . . . .


 


Av Yvonne - 30 december 2011 08:17


Gott Nytt År



 


En rejält förkyld Fru Frykman önskar er alla ett Gott Nytt År.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards