ysven

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Yvonne - 6 juli 2011 20:33

I dag blev det tidig färd ner till Fränsta. Dels hade jag bestämt att jag skulle ner och köpa cig, men ännu mer bestämt blev det sedan meddelandet om jordgubbar för 10:-/L hade kommit.

Så vid 8,30 åkte jag, köpte 50 L jordgubbar och annat nödvändigt.

Precis när jag skulle åka så kom målarLeffe och skulle börja med huset. Det blir fint, hoppas vi hinner få dit det vita också i sommar, för det ska vi göra själva.

Med så mycket jordgubbar var det inte svårt att veta vad jag skulle göra i dag. Jag satt ute och rensade....soligt och VARMT. Sedan har jag fryst in i skivor, hela, kokt sylt, kokt sylt med rabarber i, och håller på med en saft som ska dra i fyra dagar, silas och röras med socker.

  Men vilket VÄDER...man vill ju inte gå in på kvällen,...nåja,..skulle vara för mygg å småsve då.

Men nu väntar disk av stora bunkar och kastruller, kan vara skönt att slippa det när man kommer hem från jobbet i morgon. Go´Kväll !

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards