ysven

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Yvonne - 1 maj 2011 12:06

Slutet på april var det sommarvärme, +22 på dagarna. Nu har jag slagit på värmen inne igen, ca -7 ute och mulet och grått. I morse var det till och med vitt ute..det hade snöat i natt. Men det försvann ganska fort.

Vad blev det i går då ? Jo, jag städade garderober och Eilert var nere i skogen och kapade upp vindfällen. Han avslutade den resan med att fastna med foten i kopplinge och ramla ur traktorn och skrapa upp ansiktet. Kom in med blod rinnande från näsa och ena kinden, glasögonen fick sig en knäck med.  Jag pratade i telefon med B när han kom in..."jag sätter på kaffe, kom hit å fika" sa en lätt chockad B. så efter lite plåstring åkte vi dit och fikade. Sedan hem och fixade lite middag och satt på altan sedan innan vi skulle gå på bingon. Just när jag bytt från solklänning till varm tröja och vi skulle gå så kom Stig och kidnappade oss i stället...ingen bingo här inte. Vid halv tio gick vi ner till brasan för att tända den. inte kom det mycket folk inte...men vad gjorde det, inte nå! 


 

         


  Så var den dagen över. I dag ska vi gräva upp lite jordgubbsplant och dela ut. Åka ner till bebyggelsen med en del på eftermiddagen. Om det inte blir för sent så blir det nog gymmet i kväll. Det är två veckor sedan nu, pga att jag har varit lite klen, det har även varit andra förhinder, men nu känns det som att det är dax igen....Hej å Hå.....

Nä, nu kommer det kaffeåkubbfrämmande, så det får bli Goddagens då.







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards