ysven

Alla inlägg den 26 april 2011

Av Yvonne - 26 april 2011 09:42

En skapligt bra påsk. Långfreda´n brukar vara lite si och så, men inte i år, tack vare den sena påsken så blev det ingen långfredagsangling. I stället var vi hemma i värmen och brände skräp med Leffe och Birgitta. Sedan har vi haft "kollektiva middagar" hela helgen.

Skärtorsdagen, när jag kommit hem från jobbet och börjat min påskledighet, så tvättade jag bilen, dammsög den invändigt och lade i sommarmattorna. Senare satt vi ute i trädgårdsmöblerna tills solen nästan gick ner, och drack lite rödvin.

  Petflaska ;-)



  Utsikt från möbeln ;-)


FREDAG !!

          Soligt och varmt, så det blev rose´och öl vid brasan.

  Och sedan lite middag.


LÖRDAG !

Då kom även Andre´Lisa och Simone. Vi fortsatte våra städning och eldning, promenerade med häst och hundar. Lisa och Simone var ut och åkte häst och vagn med Birgitta. Sen middag med grillat och fortsättning inne på altan när solen gått ner.

              Lisa och Eilert hade lite brottning i dom kvarvarande snöhögarna, men det missade jag med kameran....dock inte Andre´, så det kommer väl nån bild på det med.

Påskdagen åkte Familjen Pähn hem, vi var till L & B och fikade, hem och slöade på altan och sedan tillbaka dit för att äta middag.

I går (måndag) så var det slut på det roliga....Eilert åkte iväg på jobb vid halvettiden. Själv låg jag på mage i solen resten av dagen och läste en bok.

Ont i ryggen har jag haft i över en vecka. Ingen träning har det blivit  då heller. Nån konstig infektion är det nog frågan om, för jag har även varit trött, ont i halsen och täppt i näsan...m.m. Konstigt trött är jag än. Och inte vill jag göra nåt fast jag är ledig och borde få undan en massa saker nu då.

Solen och värmen försvann med påsken också. Så idag är det blåsigt, molnigt och ca 8+.....men sjön blev isfri i går kväll, rekordtidigt...så jag hoppas det blir varmare igen.

Någon dag den här veckan måste jag åka till S-svall och handla lite till Gästis, och på fredag ska jag jobba lite på förmiddagen. Annars tror jag att jag ska göra så lite som möjligt......med början nu     







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards